• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
dinsdag 1 juli 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Laat je werkplek écht voor je werken

Financieel
27 feb 2023
2 min. leestijd

Gebruik de kracht en de kansen van technologie, om je werkplek écht voor je te laten werken. Ricoh helpt je, met het faciliteren van hybride werken en digitale werkprocessen die het werkplezier en de productiviteit verhogen. 

Hybride werken? “Het is de nieuwe standaard,” zegt Huib Kolen, expert in digital services bij Ricoh. “Uit onderzoek blijkt dat het gros van de medewerkers vindt dat je zelf moet kunnen kiezen waar en wanneer je werkt. Dat pakt ook goed uit, mensen presteren echt beter.” Van bedrijven vraagt het een doordacht beleid. En daar ontbreekt het, volgens Kolen, nogal eens aan: “In de basis gaat het erom dat je je werkomgeving en bedrijfsprocessen op een duurzame manier flexibel inricht en dat het werkplezier en de productiviteit van je medewerkers omhoog gaan. Zij moeten de nieuwe technieken adopteren en ze moeten er veilig mee kunnen werken. Een structureel beleid geeft je handvatten om alles in goede banen te leiden. Je legt bijvoorbeeld de verhouding vast tussen thuiswerken en werken op kantoor. En je kunt ook aangeven voor welke werkzaamheden je verwacht dat medewerkers aanwezig zijn en er samen aan werken, zodat ze betrokkenheid en binding met elkaar houden.”

Lees ook

Haal winst uit zeescheepvaart! Zet koers naar 13% rendement

‘Maatregelen tegen cyberaanval nog te vaak achteraf genomen’

Slimme processen

Voor de meeste bedrijven is de digitale transformatie een uitdaging, want: hoe pak je het aan, waar begin je? Kolen: “Breng de behoeften van je medewerkers in kaart en denk daarbij ook aan de verwachtingen van je klanten – hoe zij met je willen samenwerken. Dat hoef je niet helemaal zelf te doen. Met Ricoh maken we inventarisaties en gaan we in gesprek met bedrijven en medewerkers. Welke processen kunnen slimmer worden ingericht zodat werkplezier, creativiteit, samenwerking en productiviteit floreren? En hoe kun je deze effectief afstemmen op hybride werken? We faciliteren met Ricoh de technologie daarvoor en automatiseren bijvoorbeeld tijdverslindende routineklussen. Dat levert meteen winst op als je weet dat 20% productiviteit verloren gaat door inefficiënte processen en databeheer.” De winst ligt ook elders. Kolen: “Hybride werken, in de cloud werken, we faciliteren het én maken het veilig. Dat is meer dan ooit noodzakelijk, want wist je dat bijvoorbeeld de kosten van een aanval met gijzelsoftware (ransomware) voor een mkb-bedrijf gemiddeld 78.700 euro zijn?”

Wil je hybride werken optimaal faciliteren? Ontdek alle feiten en vorm je beleid. Bezoek de webstie voor het factbook ‘Laat je werkplek écht voor je werken’.  

Gerelateerde artikelen

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit
Financieel

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit

26 juni 2025
Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?
Financieel

Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?

26 juni 2025
De kracht van een merchant-first strategie voor webshops
Financieel

De kracht van een merchant-first strategie voor webshops

25 juni 2025
Aan het woord; Edwin van den Oever, CEO Zwitserleven PPI
Financieel

Aan het woord; Edwin van den Oever, CEO Zwitserleven PPI

2 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zorgeloos de zomer in met slimme tips en betrouwbare oplossingen

27 juni 2025
Dossiers

Hervonden zelfvertrouwen

26 juni 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}