• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
dinsdag 3 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Meteen aan de slag met Teamleader dankzij goede “onboarding”

Financieel
16 dec 2022
4 min. leestijd

Lees ook

Nieuw platform Finst wil cryptomarkt openbreken

Smart Equity-aanpak met een lange horizon

Elke ondernemer wil met z’n corebusiness bezig zijn en zo min mogelijk met het projectmanagement en administratie. De work management software van Teamleader helpt ondernemers de werkprocessen te structureren en projectinformatie centraal beschikbaar te maken. Het ‘onboarding’-team van Teamleader zorgt voor een gestroomlijnde ingebruikname van de workflowtool.

Stefanie Adams is coördinator van het Customer Success Team. Gevraagd naar een definitie van een goede ‘onboarding’ maakt ze een uitstap naar de bedrijfscultuur binnen Teamleader. “We proberen de klanten zo goed mogelijk op weg te helpen vanaf het moment dat ze voor Teamleader kiezen. Ik vergelijk ons proces van onboarding met de sfeer bij Teamleader, de manier waarop we als collega’s met elkaar omgaan. Iedereen is er voor elkaar. Die lijn trekken we door tot bij onze klanten zelf.”

Slimmer werken

“We vinden het belangrijk dat je met aandacht kunt starten met iets.” Het start met een goede briefing over de klant. “We verzamelen zo veel mogelijk informatie over het bedrijf van de klant. Wat doen ze? Wat hebben ze nodig? Waarom hebben ze voor Teamleader gekozen?” De Teamleader-tool helpt bedrijven slimmer te werken en meer gedaan te krijgen met minder gedoe. De kracht van de work management software is in een paar woorden samen te vatten: klantenbeheer, projectmanagement en facturatie vanuit één handige tool. Work management is erop gericht het geheel van de processen – en vooral de verkoop, facturatie en de organisatie van je werk – te verbeteren. Precies de processen waar je grip op wilt houden met de toenemende werkdruk en het hybride werken, waarbij een deel van de collega’s vanuit huis werkt. Met Teamleader houd je als bedrijf grip op de deadlines, houd je de werkdruk van je team in balans en stroomlijn je de processen, zodat je projecten op tijd en binnen het budget oplevert.

Onboarding trajecten

Teamleader vertaalt work management heel concreet naar alle processen rond de verkoop, organiseren en factureren van het werk: ‘sell, bill, organise’. De klant heeft de keuze uit verschillende onboarding trajecten. “Het meest uitgebreide pakket is ‘Done for you’. Daarbij komt een gecertificeerde Teamleader-partner helpen bij de implementatie van het pakket,” vertelt Adams.

“We proberen zoveel mogelijk in te spelen op de behoeftes van de klant. Je hebt klanten die vrij snel overweg kunnen met de tool en weinig ondersteuning nodig hebben. Andere klanten zijn weer wat minder ‘tech savvy’ (IT-onderlegd, red.) of hebben een complexere manier van werken, wat meer begeleiding vraagt.” De meest simpele optie is de ‘Do it yourself’-traject, waarbij de klant gebruikmaakt van instructievideo’s en praktische artikelen waarin de tool wordt toegelicht.

De informatie is zo laagdrempelig mogelijk. “We zijn heel kritisch op elkaar, om het zo duidelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Voor ons klinken dingen soms heel logisch, omdat je de tool elke dag gebruikt.”

Na ongeveer een maand krijgt de klant een follow-up om te informeren hoe het gaat. Het tweede pakket is het ‘Do it with help’-traject, waarbij de klant vanaf dag 1 begeleiding krijgt bij de onboarding. “Om goed te kunnen starten, moet alles eerst goed worden geïmplementeerd. Vandaaruit wordt gekeken naar de workflow en specifieke manier van werken van de klant. Teamleader wordt door verschillende types bedrijven gebruikt, van een Italiaanse olijfproducent tot kleine marketingbureaus. Het is heel gevarieerd. Elke onboarding is weer anders. Je kunt klanten hebben uit dezelfde sector, die bijna exact hetzelfde type bedrijf hebben en toch een andere manier van werken. Dat maakt het leuk.”

De work management software van Teamleader helpt mkbbedrijven hun werkprocessen rondom de verkoop, werkplanning en facturering te stroomlijnen. Zodat op elk moment duidelijk is aan welke klanten wordt gewerkt, wat voor soort opdrachten worden uitgevoerd en wat de status van de opdrachten is. Een belangrijk pluspunt van de Teamleader tool is dat je het eenvoudig koppelt aan andere softwareapps, bijvoorbeeld aan je boekhoudprogramma.

Customer Success Team

Na afronding van de onboarding komt de klant onder de hoede van het Customer Success Team. “De goede start begint met de onboarding, maar we proberen die lijn door te zetten. Zo zijn de support experts beschikbaar voor vragen en helpt het CSM-team voor de verdere optimalisatie van de workflow. Het zit vaak in kleine dingen die het verschil maken. We hebben dagelijks klantencontact. De kennis die dat oplevert, geven we door aan nieuwe klanten.”

Als voorbeeld noemt Adams een architectenbureau. “Ze factureren hun projecten altijd in schijven op basis van percentages. We hebben samen een project template opgemaakt waar per fase rekening wordt gehouden met die percentages. Resultaat? Geen manuele berekeningen meer.”

Meer business, minder gedoe

Als ondernemer wil je met je corebusiness bezig zijn. De MKB-software van Teamleader helpt je om het proces rond verkoop, projectmanagement en facturatie verbeteren – dat scheelt veel tijd.

Bekijk hoe klanten Teamleader ervaren

Gerelateerde artikelen

Aan het woord; Edwin van den Oever, CEO Zwitserleven PPI
Financieel

Aan het woord; Edwin van den Oever, CEO Zwitserleven PPI

2 juni 2025
Dichtbij of ver weg, iedereen heeft zijn eigen pensioendroom
Financieel

Dichtbij of ver weg, iedereen heeft zijn eigen pensioendroom

29 mei 2025
Allianz Direct biedt verzekeringen met uitgebreide dekking tegen scherpe premie. Makkelijk en snel geregeld.
Financieel

Allianz Direct biedt verzekeringen met uitgebreide dekking tegen scherpe premie. Makkelijk en snel geregeld.

22 april 2025
Verzeker wat telt: zo houd je grip op je polis én je portemonnee
Financieel

Verzeker wat telt: zo houd je grip op je polis én je portemonnee

22 april 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025
Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}