• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zondag 28 september 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Riverty

Sociaal incasseren 2.0: mensgerichte en toekomstgerichte betaaloplossingen

FinancieelBranded Content
5 sep 2025
2 min. leestijd

De dienstverlening van fintech Riverty bestaat naast flexibele en vei- lige betaaloplossingen uit incassodiensten voor derde partijen. ‘Als fintech met een sterke maatschappelijke missie willen we incasso menselijker én eerlijker maken, vertelt Lenhard Hübscher, Country Lead Benelux & France bij Riverty.

'Onze missie is om de meest mensgerichte fintech van Europa te worden'

Bij Riverty geloven we dat sociaalincasseren méér is dan alleen het innen van openstaande rekeningen. Het gaat om het vinden van duurzame oplossingen waarmee betalingsachterstanden niet uitgroeien tot problematische schulden. Dat doen we door de mens centraal te stellen: we luisteren naar de persoonlijke situatie, bieden betaaloplossingen op maat en verlagen financiële stress. Zo creëren we perspectief op een schuldenvrije toekomst. De aanpak van Riverty rust op twee pijlers:

• Voorkomen van escalatie: Door signalen vroegtijdig te herkennen met behulp van data en AI, voorkomen we dat kleine betalingsachterstanden uitgroeien tot langdurige problematische schulden.

• Behoud van de relatie: Incassoisvoor ons geen eindpunt, maar onderdeel van een bredere klantrelatie. ‘Het uiteindelijke doel is dat we mensen helpen om terug te keren in het economisch verkeer. Respectvolle, empathische communicatie vormt daarbij de basis.’

‘Het traditionele incassomodel is gebaseerd op de verdiensten uit incassokosten. Wij maken afspraken waarbij we betaald worden per dossier en niet op basis van wel of niet incasseren. Daar door kunnen we alle klanten dezelfde hulp bieden. We proberen zo snel mogelijk met de klant in contact te komen als we zien dat er iets verkeerd gaat. Net als bij veel problemen beginnen problematische schulden vaak klein. Dus hoe sneller we bij de klant aan boord zijn, hoe meer kans we hebben om te helpen. Als de klant extra hulp nodig heeft, bieden we ondersteuning door onze gecertificeerde budgetcoaches. We werken samen met maatschappelijke partners, zoals Purpose en de NVVK. En in het geval van problematische schulden verbinden we de klant direct door naar schuldhulpverlening.’ Hij vervolgt: ‘Uit onderzoek blijkt dat mensen met financiële problemen door de stress eerder verkeerde keuzes maken. ‘Onze vraag is altijd: hoe zorgen we dat we iemand weer terugkrijgen in het economisch proces? Iedereen verdient een tweede kans. Door technologie te koppelen aan menselijke empathie, bouwen we aan duurzame relaties én een gezondere samenleving.’

‘Digital-native’-benadering

Wat Riverty’s aanpak uniek maakt is de ”digital-native”-benadering. ‘We hebben allerlei digitale tools om te zorgen dat we de klant zo snel mogelijk kunnen benaderen,’ vertelt Hubscher. Terwijl veel incassobureaus nog vooral per telefoon en post communiceren, kiest Riverty voor een omnichannel strategie: e-mail, SMS, chat, een gebruiksvriendelijk selfserviceportaal én persoonlijke ondersteuning waar nodig. ‘Zorgen dat we in gesprek komen is onze grootste uitdaging. Elke klant krijgt de mogelijkheid om te communiceren en betalen via het kanaal dat hij of zij het prettigst vindt.’ De resultaten zijn positief, vertelt Hubscher. Sinds de introductie merken we dat een groeiend aantal klanten erin slaagt om betalingsregelingen structureel na te komen.’ Klanttevredenheid en vertrouwen zijn belangrijke indicatoren dat de aanpak werkt: ‘We merken dat beide groeien.

Meer informatie? Klik dan hier.

Interessante artikelen

Paraat staan? Dat doe je er gewoon bij
Gezondheid

Paraat staan? Dat doe je er gewoon bij

26 september 2025
Een voorbeeld van succesvolle geneeskunde
Gezondheid

Een voorbeeld van succesvolle geneeskunde

26 september 2025
Voorkom een beroerte: check je hartslag
Gezondheid

Voorkom een beroerte: check je hartslag

26 september 2025
Borstkankervereniging Nederland: steun bieden, zorg verbeteren
Gezondheid

Borstkankervereniging Nederland: steun bieden, zorg verbeteren

26 september 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Ken je hart en blijf gezond

27 september 2025
Dossiers

Hogere stuurmanskunst

25 september 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}