Verduurzamen klinkt vaak duur en ingewikkeld. TakeAware laat zien dat juist kleine, slimme keuzes met verpakkingen al een groot verschil maken.
Verpakkingen zijn vaak onzichtbare vervuilers. Ze worden massaal gebruikt, maar zelden verantwoord geproduceerd. Tegelijkertijd neemt de vraag naar duurzaamheid toe. Toch blijven veel bedrijven vasthouden aan oude gewoontes. TakeAware wil die cirkel doorbreken. Het bedrijf ondersteunt organisaties in de horeca, foodservice en retail bij de overstap naar duurzamere verpakkingen. Met een breed assortiment aan composteerbare en recyclebare disposables zoals suikerrietbakjes, kartonnen bekers en papieren tasjes laat TakeAware zien dat verantwoord verpakken eenvoudig en niet duur hoeft te zijn. ‘Veel ondernemers willen verduurzamen, maar weten niet goed waar ze moeten beginnen,’ zegt Mike Lubben, oprichter van TakeAware. ‘Wij maken het praktisch en toegankelijk. Niet alles hoeft perfect. Met de juiste producten zet je vandaag al een goede stap.’ Omdat TakeAware zelf produceert én levert, blijven de prijzen scherp en de lijnen kort. Klanten profiteren van snelle levering, eerlijke prijzen en advies op maat. ‘Met ons uitgebreide assortiment hebben we altijd de juiste verpakkingen in huis. Zo maken we het ondernemers makkelijk om voor passende oplossingen te kiezen,’ aldus Mike. Volgens hem begint impact bij de alledaagse keuzes. ‘Verpakkingen zijn vaak de eerste aanraking van een klant met je merk. Waarom zou je daar geen positieve indruk mee maken?’ Dankzij het brede aanbod aan milieu- vriendelijke disposables is TakeAware veel meer dan een webshop. Het is een partner voor bedrijven die vooruit willen, slimme keuzes willen maken en verantwoord willen ondernemen. ‘Wij geloven dat verduurzamen niet in één keer perfect hoeft,’ zegt Mike Lubben. ‘We helpen ondernemers graag op weg. Samen gaan we hapje voor stapje duurzamer.’