• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
donderdag 3 juli 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt aangeboden door Bolsius

Schijn je licht op een ander, maak het verschil

DuurzaamheidBranded Content
13 dec 2023
3 min. leestijd

De decembermaand is de tijd van samenzijn, van je licht laten schijnen op anderen. Bolsius roept alle mensen in Nederland op om écht om te kijken naar iedereen die nog wat extra licht in het leven kan gebruiken. In donkere dagen kun je het verschil maken voor een ander. De connectie maken. Dat doe je door er voor iemand te zijn, door de verbinding met elkaar op te zoeken.

Zorg voor verbinding, zet een ander extra in het licht tijdens de decembermaand.

Een vlam is elke keer anders. Het geeft rust, je voelt je iets gelukkiger als je een kaars aansteekt. Het geeft troost als je verdrietig bent. Maar het brengt natuurlijk ook warmte in huis bij belangrijke feestdagen en bij speciale vieringen. Zorgt voor extra licht, juist nu. De kaarsen en geurproducten van Bolsius geven je huis net dat beetje extra. Licht brengen zit al ruim 150 jaar in de kern van het Nederlandse familiebedrijf.

De magie en verbinding van de vlam

Kaarslicht speelt een rol op belangrijke momenten in het leven. Van een geboortekaars tot een doopkaars, tot kaarsen voor de feestdagen en gedenkkaarsen. Het is een veelvoorkomend ritueel om een kaars aan te steken op het graf van een overleden geliefde, om diegene te herdenken en troost te vinden.  Marco-Paul Meinen, CEO van Bolsius: ‘Het aansteken van een kaars zorgt voor verbinding en reflectie op bijzondere momenten. Niet alleen bij het vieren van nieuw leven of het herdenken van mensen die je liefhebt. Maar ook thuis als je rust zoekt en behoefte hebt aan een momentje voor jezelf. Kaarslicht brengt ook warmte op verjaardagen of als je met vrienden of familie een etentje hebt, thuis of in een restaurant,’

Bolsius is marktleider in Europa met 1400 medewerkers. De kaarsen worden in 60 landen wereldwijd verkocht. Sinds 1870 versterkt Bolsius magische momenten voor vele generaties. De rijke historie kent tal van hoogtepunten, zoals de vervaardiging van speciale kaarsen voor het huwelijk en bruiloftsdiner van Prinses Beatrix en Prins Claus. In 1927 werd Bolsius de eerste gecertificeerde kaarsenmaker van het Vaticaan. Nog steeds worden in Roermond handgemaakte kerkkaarsen gemaakt, zoals de jaarlijkse Paaskaarsen.

Liefde voor mens en planeet

Het vakmanschap van Bolsius zit in de genen, de kwaliteit staat altijd voorop. We stimuleren de zintuigen, met de perfecte vlam en heerlijke geuren. Het bedrijf is leidend in de Europese markt en zich bewust van de verantwoordelijkheid om bij te dragen aan een betere planeet nu en voor toekomstige generaties. Dit is wat het recent B Corp gecertificeerde bedrijf elke dag drijft: zorgen voor miljarden momenten van verbinding. Ieder jaar opnieuw. ‘De missie van B Corp past bij de doelstelling die wij als bedrijf hebben: om het leidende kaarsenbedrijf in Europa te zijn, met liefde voor mens en planeet. We verkopen niet alleen kaarsen, maar proberen ook licht te brengen in het leven van mensen. De missie van Bolsius is dat we producten van superieure kwaliteit maken om de magie van de vlam te delen, zodat mensen met zichzelf en met hun naasten in verbinding kunnen komen voor nu en volgende generaties. Het zijn belangrijke momenten van connectie,’ aldus Meinen.

Het voordeel van een familiebedrijf is dat er een lange termijnkijk op de bedrijfsvoering is. Dit geldt ook voor de manier waarop met innovaties wordt omgegaan. We zijn een middelgrote multinational en zijn ervan overtuigd dat het juiste doen voor mens en planeet hand in hand kan gaan met een gezonde bedrijfsvoering.

Cleanlight

Een voorbeeld van de innovatieve kracht van Bolsius is de CleanLight, een navulbare geurkaars van plantaardige wax. De houder met dubbelwandig glas zorgt dat de wax smelt, waardoor de geur niet verbrandt en deze extra goed verspreid wordt. De  geïntegreerde technologie tussen het dubbelwandige glas en de was zorgt ervoor dat de kaars volledig opbrandt, tot de laatste druppel. Daardoor is minder grondstof nodig: nog maar 80% van de reguliere hoeveelheid wax. Bovendien is de geurkaas navulbaar. Minder glasafval, meer genieten.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Bezoek de website van Bolsius

Interessante artikelen

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit
Financieel

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit

26 juni 2025
Zo laat je je huis ook deze zomer veilig achter
Algemeen

Zo laat je je huis ook deze zomer veilig achter

26 juni 2025
Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?
Financieel

Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?

26 juni 2025
Wie past er op jouw huis tijdens de zomervakantie?
Algemeen

Wie past er op jouw huis tijdens de zomervakantie?

26 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zorgeloos de zomer in met slimme tips en betrouwbare oplossingen

27 juni 2025
Dossiers

Hervonden zelfvertrouwen

26 juni 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}