• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zondag 1 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Platformdenken: onmisbaar in een digitale strategie

Algemeen
12 nov 2021
5 min. leestijd

Technologie heeft gezorgd voor de opkomst van nieuwe spelers met een hele dominante positie in de markt. Met als gevolg dat bedrijven en organisaties die al jaren succesvol zijn opeens moeite hebben om bij te blijven in de groei en innovatie. Digital Partner Hoppinger helpt bedrijven om een versnelling aan te brengen in de digitale revolutie die plaatsvindt. Hoppinger-CEO Gerard Pastwa geniet van de energie en het ondernemerschap die de digitale transitie bij opdrachtgevers losmaakt.

Gerard Pastwa komt uit een ondernemende familie. “Mijn ouders, ooms en grootvader hadden bakkersbedrijven. Die werden wakkergeschud toen de supermarkten brood gingen verkopen. Opeens moesten ze zichzelf opnieuw uitvinden en nadenken hoe ze ervoor konden zorgen dat hun klant toch blijft komen.” Diezelfde vraagstelling en vorm van ondernemerschap past bij de digitale revolutie. De opgave is terug te brengen tot één kernvraag: hoe zorg je ervoor dat je klanten morgen terugkomen en dat je nieuwe klanten weet te bereiken? Dat is niet stilstaan, maar luisteren naar wat ze waarderen en waarvoor ze terugkomen. Dat is waar ondernemerschap wat mij betreft over gaat.”

Lees ook

Het full-serviced kantoor als werk- én ontmoetingsplek

Dit zijn de keukentrends voor het komende jaar

Inclusieve markt

Het is zaak om te kijken hoe je continu van waarde kunt blijven voor je (nieuwe) klanten. Technologie en inzichten uit data faciliteren dit. “Data helpt je om de eindgebruiker en zijn wensen nog beter in kaart te brengen. Technologie kan helpen om daar op in te spelen. Precies daar ligt ook de expertise en ambitie van Hoppinger: “Hoe kunnen we er vanuit digitalisering aan bijdragen dat bedrijven die al een positie hebben in een markt die positie behouden en zelfs kunnen groeien? Een goede digitale strategie is daarbij belangrijk.”

Pastwa vindt het maatschappelijk onwenselijk dat slechts een paar grote bedrijven zo dominant worden, dat je als consument of eindgebruiker niets meer te kiezen hebt. “Wij kunnen er vanuit onze kennis en kunde aan bijdragen om ook andere spelers te helpen bij hun digitale transitie. De digitale oplossingen die we bouwen moeten leiden tot inclusiviteit. Daarmee proberen we de ‘winner takes all’-ontwikkeling om te zetten naar een ‘we all benefit’-ontwikkeling. “We willen graag bijdragen aan een eerlijk speelveld. Dat is het doel dat we nastreven en wat we bedoelen met onze missie om impactvolle groei en innovatie te versnellen.”

Groei, innovatie en disruptie

Hoppinger werkt met een groeimodel om samen met de klant de innovatiestrategie te bepalen. Het model kent drie pijlers: groei, innovatie en disruptie. “Nieuwe spelers proberen bestaande markten te ontregelen, te ‘disrupteren’. Om een voorsprong te houden op de concurrentie doen bestaande bedrijven er daarom verstandig aan om continu te innoveren en daarnaast een disruptiestrategie te voeren, geholpen door technologie en data. Het modelmatig werken dat wij hanteren, helpt daarbij.”

Hoppinger helpt opdrachtgevers om te onderzoeken en analyseren wat hun klanten belangrijk vinden. Hoe gaat de wens van de eindklant of eindgebruiker zich in de toekomst ontwikkelen? Wat betekent dat voor jouw organisatie? En hoe kun je met technologie en data inspelen op die ontwikkelingen? “Platformmodellen, die diensten en eindgebruikers bij elkaar brengen, werken daarin ondersteunend. Vaak betekent het dat je op termijn, gedreven door technologie en data, een andere plek in de waardeketen kunt gaan innemen. Daar geloven wij in. We willen de end-to-end-partner zijn in de digitale transities van onze klanten. Daarmee mikken we op een strategisch en creatief partnership voor de lange termijn, van technische realisatie tot optimalisatie en doorontwikkeling.”

“We helpen vanuit onze expertise onze klanten om die technologie op een eenvoudige manier in te zetten voor hun eindgebruikers.” Een klantcase die dit mooi illustreert, is de Stichting Studentenhuisvesting (SSH), een van de grootste studentenhuisvesters van Nederland. “We hebben met de SSH een traject ingezet om de woningzoekenden en huurders digitaal beter van dienst te zijn.” Hoppinger heeft een selfservice-platform ontwikkeld, waarbij de gehele journey in één systeem is ondergebracht. “Dit leidt aan de ene kant tot een hogere huurderstevredenheid, maar ook tot beter afgestemde processen en een efficiëntere interne organisatie. Dat levert weer tijdwinst op waardoor je de doelgroep digitaal nog beter kunt ondersteunen.”

Ondernemende cultuur

Het allerbelangrijkste voor als je gaat innoveren en digitaliseren, is dat er een ondernemende cultuur aanwezig is binnen de organisatie: “Digitaliseren is ondernemen. En ondernemen is experimenteren, fouten durven maken en daar snel van leren. Een organisatie die wil groeien en innoveren, moet het ondernemerschap organiseren. Innovatie door technologie wordt alleen een succes als de organisatie zelf even hard meegroeit en innoveert. Het moet door de haarvaten van de organisatie stromen. Samen met onze opdrachtgevers stappen we als het ware de toekomst in. Dat is vaak heel inspirerend. Als je het ook nog eens samen mag uitvoeren en doorontwikkelen, geeft dat veel energie om de volgende stap te nemen. In die zin zit het werk van Hoppinger dicht tegen ondernemerschap aan. We helpen onze klanten te ondernemen. En dat doen we zelf ook, voor ons eigen bedrijf. Voor ons eigen merk kijken we ook hoe onze markt zich de komende jaren ontwikkelt. Hoe moeten we daarop inspelen? In de digitale en technische wereld waarin wij opereren, die zo snel verandert, moeten wij ook continu blijven innoveren om van waarde te zijn voor de klanten die we bedienen. Nu, straks en in de toekomst.”

Bezoek de website voor meer informatie

Gerelateerde artikelen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten
Algemeen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten

29 mei 2025
Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties
Algemeen

Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties

29 mei 2025
Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   
Algemeen

Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   

29 mei 2025
Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker
Algemeen

Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker

29 mei 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025
Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}