• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
vrijdag 9 mei 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Pringles

De Better Days belofte van Kellanova

DuurzaamheidBranded Content
3 jun 2024
2 min. leestijd

Kellanova, het voormalige Kellogg’s, bekend van onder veel meer de cornflakes en snacks, laat zich al jaren zien op het gebied van duurzaamheid. En een indrukwekkend voorbeeld daarvan zijn de grootschalige activiteiten rond het chipsmerk Pringles.

Door ons formaat kunnen we grote impact maken

‘We zijn hier natuurlijk al jaren mee bezig,’ zegt Lauren Henry, in de Benelux Corporate Affairs en Environmental, Social, Governance Manager bij Kellanova, ‘En recent heeft dat een nieuwe impuls gekregen.’ Kellanova, het voormalige Kellogg’s, opgericht in 1897, is een Amerikaanse producent van voedingsmiddelen met wereldwijd 34.000 werknemers en een jaaromzet van meer dan tien miljard euro. In het Better Days programma worden vier zogeheten pilaren gehanteerd: Welzijn, Honger, Duurzaamheid en de combinatie Gelijkheid, Diversiteit, Inclusie. De Better Days belofte van Kellanova is dat het bedrijf in 2030 het leven van vier miljard mensen beter heeft gemaakt.

Eerlijke toegang tot voedsel
Het pakket aan praktische maatregelen en initiatieven is inderdaad indrukwekkend. Mensen in nood voeden, valt daaronder. Zorgen voor een rechtvaardige voedsel-waardeketen. Net Zero uitstoot bereiken. Zorgen voor gelijkheid, diversiteit en inclusie, zeker ook binnen het eigen personeelsbestand. ‘We willen twee miljard mensen betrekken bij de beweging naar duurzame en eerlijke toegang tot voedsel’, gaat Henry verder. ‘Concreet loopt het bijvoorbeeld van samenwerken met de Nederlandse voedselbanken, tot breakfast-clubs op scholen waardoor alle kinderen voldoende voedsel krijgen. Maar ook samenwerking met een bedrijf als NaviLens dat het voor slechtzienden door middel van een scancode mogelijk maakt te horen wat de ingrediënten van producten zijn.’

Pringles
De recente activiteiten rond het chipsmerk Pringles mogen in het bijzonder genoemd worden. De Pringles-fabriek in Mechelen heeft sinds kort een nieuwe verbrandingsoven en een waterrecuperatie-installatie. Daardoor wordt de CO2-uitstoot met dertig procent en het watergebruik met vijftig procent gereduceerd. De metalen Pringles-koker is vervangen door een papieren, na gebruik meteen klaar voor recycling. Het zoutgehalte van de Pringles is met twintig procent gereduceerd. Henry: ‘Zo maken we overal stappen. En door ons formaat kunnen we ook meteen een grote impact maken. In Mechelen wordt jaarlijks zo’n 100.000 ton aan Pringles geproduceerd. Heb je het over waterreductie dan gaat dat ook meteen over 200 miljoen liter water minder per jaar. Walk the talk, zeggen de Amerikanen. We kunnen niet alles alleen oplossen maar waar het kan doen we wat.’

Klik hier voor meer informatie

Interessante artikelen

Samen helpen we met de ommekeer voor het regenwoud
Duurzaamheid

Samen helpen we met de ommekeer voor het regenwoud

22 april 2025
Allianz Direct biedt verzekeringen met uitgebreide dekking tegen scherpe premie. Makkelijk en snel geregeld.
Financieel

Allianz Direct biedt verzekeringen met uitgebreide dekking tegen scherpe premie. Makkelijk en snel geregeld.

22 april 2025
Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon
Algemeen

Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon

22 april 2025
Bescherm je bedrijf: waarom merkregistratie bij BOIP zo belangrijk is
Financieel

Bescherm je bedrijf: waarom merkregistratie bij BOIP zo belangrijk is

22 april 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Personal Lifestyle
Dossiers

Het voorjaar brengt nieuwe energie

23 april 2025
Zorg & Welzijn
Dossiers

Blijf vitaal: gezondheid, luchtkwaliteit en allergieën onder de loep

28 maart 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}