• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zondag 8 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Vind je het lastig om digitaal mee te doen?

Algemeen
14 sep 2022
2 min. leestijd

Je bent niet de enige: rond de 2,5 miljoen Nederlanders vinden het moeilijk om te werken met digitale apparaten, zoals een computer, smartphone of tablet. De DigiHulplijn (0800 – 1508) is een gratis hulplijn waar je naartoe kunt bellen met je vragen over digitale apparaten en het internet.


Digitaal belastingaangifte doen, toeslagen aanvragen, e-books downloaden of tickets bestellen voor een theatervoorstelling. Even bellen met de klantenservice is steeds minder vanzelfsprekend. Een persoonlijke afspraak bij een loket de uitzondering. Digitaal is de norm. En dat is soms knap lastig.

Lees ook

“Speculaas: de smaak van samenzijn, waar je ook bent.”

In een snel veranderende omgeving is levenslang leren essentieel

Vragen en twijfels
Zie je een vreemde melding op je scherm en weet je niet wat dit betekent? Wil je een afspraak maken bij je huisarts, maar weet je niet hoe dit werkt? Of twijfel je of het mailtje dat je hebt ontvangen wel echt is? Het gratis telefoonnummer van de DigiHulplijn kan van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 – 17:00 uur worden gebeld. De professionals aan de andere kant van de lijn nemen de tijd voor je en komen met een persoonlijk advies om je op weg te helpen.

“Ik heb zelf geen kinderen, en daarom geen kleinkinderen. Mijn neven en nichten zijn ook gewoon druk met hun eigen leven”, vertelt Toos (84). “Dankzij de DigiHulplijn kan ik altijd iemand bellen die me kan helpen als ik er digitaal niet uitkom.” Ook Gerard (81) vindt de DigiHulplijn een uitkomst. “Als het even niet lukt met DigiD of wanneer we een e-mail ontvangen die we niet vertrouwen, dan bellen we de DigiHulplijn.”

Mogelijkheden van de online wereld
De DigiHulplijn is een gezamenlijk initiatief van maatschappelijke organisaties (Het Nationaal Ouderenfonds, SeniorWeb en de Koninklijke Bibliotheek), private partijen (VodafoneZiggo en ContactCare) en de Alliantie Digitaal Samenleven. Deze organisaties vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen en kennismaken met de mogelijkheden die de online wereld biedt.

Voor meer informatie bezoek de website van DigiHulplijn

Gerelateerde artikelen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten
Algemeen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten

29 mei 2025
Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties
Algemeen

Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties

29 mei 2025
Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   
Algemeen

Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   

29 mei 2025
Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker
Algemeen

Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker

29 mei 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025
Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}