• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
donderdag 29 mei 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door PharmaPartners

Slimmere zorg, meer tijd voor de patiënt: zó maakt PharmaPartners het verschil

GezondheidBranded Content
26 mei 2025
2 min. leestijd

Digitale zorginnovatie met een positieve impact op patiënt én zorgverlener? Die begint bij goed luisteren. PharmaPartners maakt zorg weer toegankelijker, menselijker en toekomstbestendig.

Helaas geen onbekende situatie: je wilt een afspraak maken met de huisarts, neemt de lange wachttijd aan de telefoon voor lief, net als het soms lange wachten tot je mag langskomen. In de spreekkamer voer je een gesprek met een huisarts die, druk typend, vooral naar een computerscherm kijkt. Wordt er wel naar je geluisterd? ‘Hier ligt de frustratie niet alleen bij de patiënt, maar ook bij de zorgverlener,’ benadrukt Sander de Jong, Directeur Strategievorming bij PharmaPartners. ‘Allebei verlangen ze naar zorg die toegankelijker, slimmer en menselijker is.’ Martijn Ivens, manager innovatie Huisartsenzorg bij PharmaPartners, vult aan: ‘De patiënt kan het gevoel hebben niet te worden gehoord, maar de huisarts is, druk typend, zijn registratieplicht aan het vervullen. Veertig procent van het werk in de zorgverlening wordt opgeslokt door administratie en registratie.’ De Jong: ‘Tegelijk neemt de druk op de zorg toe, door de vergrijzing, door de toename van chronische zorg en door het tekort aan zorgpersoneel.’ Is technologie de oplossing? Ivens: ‘In de toepassing van AI zien we veel potentieel. Voorwaarde is dat innovatie altijd begint met luisteren. Wat heeft de patiënt nodig? Wat verlangt de zorgverlener?’ Het is de basis waarop marktleider PharmaPartners betrouwbare en toekomstgerichte zorg-ICT biedt. Ivens: ‘Zo hebben we voor een efficiënter en menselijker consult AI-spraakgestuurde verslaglegging geïntegreerd. Dat wordt nu op grote schaal door huisartsen omarmt. De arts kan de patiënt blijven aankijken, diens verhaal wordt opgenomen en direct verwerkt in het dossier – automatisch en kwalitatief erg goed. Er is weer tijd en ruimte voor een gesprek, de patiënt voelt zich gehoord en de arts wordt ontlast, hij hoeft ook niet meer bang te zijn dat hij iets voor de verslaglegging vergeet. Iedereen ervaart de waarde. Ook apothekers hebben grote interesse in deze AI-ontwikkeling, voor het voeren van gesprekken over medicatie.’

Impact voor patiënt én zorgverlener

De Jong wijst op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net en de app MedGemak: efficiënt voor patiënt en zorgverlener. Het is digitale zorg die wérkt: ‘Ik maak er zelf ook gebruik van. Stuur ik bijvoorbeeld een fotootje van mijn zoontje met een witte tong via een e-consult naar mijn huisarts. Ik hoef niet te bellen, ik hoef geen afspraak te maken en naar de spreekkamer toe. Ik krijg een antwoord en daar kan ik verder mee. Mocht er toch nog aanvullend onderzoek nodig zijn dan kan dit via een videoconsult. Tegelijk ontzorg ik de arts die nu weer meer tijd heeft voor patiënten met een complexe zorgvraag.’ Ivens: ‘We zeggen hier altijd: digitaal waar het kan, fysiek waar het moet. Zo bouwen we bij PharmaPartners niet aan tools, maar aan ver- trouwen, gemak en toekomstbestendigheid. Met impact voor patiënt én zorgverlener.’

Kijk hoe zorg ook anders kan! Meer weten over de digitalisering van de zorg in Nederland? Klik hier en volg PharmaPartners, de betrouwbare innovatiepartner in een veranderende zorgwereld, op LinkedIn

Interessante artikelen

Medicinfo viert 25 jaar innovatie in de zorg  Hybride zorg als het nieuwe normaal
Gezondheid

Medicinfo viert 25 jaar innovatie in de zorg Hybride zorg als het nieuwe normaal

27 mei 2025
P5COM; zorginnovatie is geen losstaande oplossing
Gezondheid

P5COM; zorginnovatie is geen losstaande oplossing

26 mei 2025
PGO’s zijn de Deltawerken van de zorg
Gezondheid

PGO’s zijn de Deltawerken van de zorg

26 mei 2025
Missie Mentaal: Mentaal welzijn vraagt om nieuwe verbindingen
Gezondheid

Missie Mentaal: Mentaal welzijn vraagt om nieuwe verbindingen

26 mei 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025
Het voorjaar brengt nieuwe energie
Dossiers

Het voorjaar brengt nieuwe energie

23 april 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}