• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
dinsdag 1 juli 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Data en slimme IT zijn de Haarlemmerolie voor procesoptimalisatie binnen logistiek en transport

FinancieelBranded Content
26 sep 2023
5 min. leestijd

Automatisering helpt om de bedrijfsvoering te vervolmaken. En biedt tal van mogelijkheden om de relatie met ketenpartners en de klant te stroomlijnen. Data helpen de klant nog beter van dienst te zijn. Centric onderscheidt binnen logistiek en transport drie trends die hierbij een grote rol spelen.

  1. Warehouse Management

In een arbeidsmarkt met krapte aan geschikt personeel is het vinden van voldoende en gekwalificeerde medewerkers voor uw warehouse een uitdaging. Dit kan leiden tot hogere werkdruk, vertragingen in processen en een impact hebben op de klantenservice. Maar er zijn oplossingen om deze uitdagingen aan te pakken. Een geavanceerd Warehouse Management Systeem (WMS) is de sleutel tot het optimaliseren van uw warehouse-processen en het beter aansturen van uw personeel. Een WMS automatiseert repetitieve taken zoals voorraadbeheer, orderpicking en verzending. Hierdoor kunnen uw medewerkers zich concentreren op taken die meer vaardigheden en inzicht vereisen. Het WMS optimaliseert de werkstroom door de meest efficiënte routepaden voor orderpicking te bepalen. Dit zorgt voor snellere orderafhandeling en minimaliseert onnodige verplaatsingen van uw personeel. Het WMS biedt real-time inzicht in uw warehouse-activiteiten. U kunt de voortgang van taken volgen en knelpunten snel identificeren, waardoor u uw personeel efficiënter kunt inzetten.

  • Real time communicatie

De moderne klant is veeleisend. Hij kan een bestelling van warehouse tot aan de deur volgen. Effectieve, heldere communicatie met klanten, zoals verladers, afzenders en ontvangers resulteert in een betere klanttevredenheid. Korte lijnen en geautomatiseerde volgsystemen tussen logistieke dienstverleners en klanten stelt beide partijen in staat om de transportplanning beter op elkaar af te stemmen. Doordat klanten weten wanneer het transport arriveert, kunnen ze hun goederen efficiënter beheren en hun bedrijfsprocessen optimaliseren. Dit leidt tot een betere inzet van middelen en een verbeterde logistieke uitvoering, met minder wachttijden en directe kostenbesparingen. Moderne technologieën zoals een track-and-trace-systemen en geautomatiseerde notificaties helpen klanten bij het organiseren van hun interne processen. Dat kan maatwerk zijn via verschillende communicatiekanalen, zoals online portals, app of overzichtelijke email notificaties. De klant kiest zelf wat voor hem het meest handig is.

  • De kracht van data

De juiste benadering van data tilt service naar nieuwe hoogten en vergroot de klanttevredenheid. Data omvat een schat aan informatie die jouw organisatie kan helpen betere beslissingen te nemen en de klantervaring te optimaliseren. Van klantvoorkeuren en gedrag tot operationele prestaties, data biedt inzichten die voorheen ondenkbaar waren. Data helpt je je service te verbeteren door:

  1. Personalisatie van diensten:

Door data-analyse kun je diepgaande inzichten verkrijgen in het gedrag en de voorkeuren van je klanten. Hierdoor kun je meer op maat afgestemde diensten aanbieden welke nog beter aansluiten bij de behoeften van jouw klanten, waardoor hun tevredenheid en loyaliteit toenemen.

  • Proactieve probleemoplossing:

Data stelt je in staat om trends en patronen te identificeren die wijzen op potentiële problemen. Door deze gegevens te gebruiken, kun je proactief problemen aanpakken voordat ze zich voordoen, waardoor de klanttevredenheid wordt verhoogd en mogelijke negatieve feedback wordt voorkomen.

  • Optimalisatie van processen:

Data-analyse kan je helpen inefficiënties in je processen te identificeren en op te lossen, waardoor je bedrijfsactiviteiten effectiever worden en de algehele servicekwaliteit verbetert.

  • Voorspellende analyse:

Met behulp van data kun je toekomstige trends voorspellen en potentiële kansen en uitdagingen in kaart brengen. Dit helpt je om voorbereid te zijn op veranderingen in de markt en je service aan te passen aan de behoeften van je klanten.

  • Klantfeedback en tevredenheid:

Data verzameld uit klantfeedback stelt je in staat om inzicht te krijgen in de tevredenheid van klanten en hun verwachtingen beter te begrijpen. Deze waardevolle informatie kan worden gebruikt om verbeteringen aan te brengen in jouw producten of diensten.

We helpen onze klanten door te doen waar ze goed in zijn. Hoe kunnen we jou helpen? Ga voor meer informatie naar onze website.

Wil je ons persoonlijk ontmoeten? Kom dan langs tijdens ICT & Logistiek 2023 in de Jaarbeurs te Utrecht op 8 en 9 november aanstaande. Aanmelden kan hier.


Interessante artikelen

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit
Financieel

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit

26 juni 2025
Zo laat je je huis ook deze zomer veilig achter
Algemeen

Zo laat je je huis ook deze zomer veilig achter

26 juni 2025
Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?
Financieel

Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?

26 juni 2025
Wie past er op jouw huis tijdens de zomervakantie?
Algemeen

Wie past er op jouw huis tijdens de zomervakantie?

26 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zorgeloos de zomer in met slimme tips en betrouwbare oplossingen

27 juni 2025
Dossiers

Hervonden zelfvertrouwen

26 juni 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}