• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zaterdag 17 mei 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Allianz Direct

Allianz Direct biedt verzekeringen met uitgebreide dekking tegen scherpe premie. Makkelijk en snel geregeld.

FinancieelBranded Content
22 apr 2025
2 min. leestijd

Allianz Direct maakt verzekeringen makkelijker, sneller en toegankelijker door de “digital first”- strategie, waarbij je onder andere schade via je smartphone regelt. Dit alles vanuit de missie en visie om “digitally unbeatable” en de nummer één Europese online verzekeraar te worden.

Je meldt de schade online en kunt direct foto's van de schade meesturen

De campagne van Allianz Direct die komende week van start gaat, heeft als kernboodschap dat Allianz Direct in alles “digital first” is, vertelt Ron Adams, Head of Marketing & Sales. ‘In de belevingswereld van de moderne consument moet het contact net zo makkelijk zijn als bij Thuisbezorgd, Booking of Uber. Dus moeten wij ervoor zorgen dat processen digitaal naadloos verlopen.’ Als voorbeeld gebruikt hij een schade bij het inparkeren. ‘Je meldt de schade online en kunt direct foto’s van de schade meesturen. We nemen de schade meteen in behandeling en geven je ook relevante informatie terug. Zoals waar je naartoe kunt als je vervangend vervoer nodig hebt. Bovendien ben je ook nog eens voordeliger uit omdat je direct online verzekerd bent.’ Klanten kunnen zelf snel en makkelijk hun verzekering regelen. ‘Op basis van je persoonlijke profiel krijg je een premie die bij je past, waardoor we voor veel doelgroepen zeer scherp geprijsd zijn.’ Consumenten die meerdere verzekeringen afsluiten bij Allianz Direct krijgen korting. Allianz Direct staat in Nederland vooral bekend omdat het een van de grootste partijen is in autoverzekeringen. Deze staan bijna altijd in de top 3 en vaak zelfs op positie 1 bij Independer, de grootste vergelijkingssite voor financiële producten. Daarnaast biedt de verzekeraar ook woonverzekeringen en reisverzekeringen aan en staan nieuwe verzekeringsproducten op de planning voor de tweede helft van 2025.

Digital first

‘In 2019, toen we van merk zijn veranderd van AllSecur naar Allianz Direct, hebben we binnen Allianz Direct de kans gekregen om een heel nieuw IT-platform te bouwen. Daar draaien inmiddels vijf landen op.’ Het grote voordeel is dat het platform hele- maal van onderaf – “digital first” kon worden opgebouwd. Hierdoor heeft Allianz Direct een koploperspositie ingenomen in de digitale transformatie. ‘We konden nadenken: hoe moet het er uitzien voor de toekomst en hoe kunnen we dat zoveel mogelijk stroomlijnen en schaalbaar maken. Het zorgt ook voor beheersbare kosten. We plukken dagelijks de vruchten, dat we het online systeem van de toekomst hebben kunnen bouwen.’ Adams benadrukt dat verzekeren nog steeds mensenwerk is, óók in het smartphone tijdperk. ‘Onze mensen maken echt het verschil. We hebben een heel sterke Allianz Direct-cultuur, waarbij we onze medewerkers stimuleren om hun expertise te delen hoe we het nog beter kunnen maken voor onze klanten. Een bedrijf moet continue de verandering omarmen om bij te blijven bij de wensen van de moderne consument. En niet andersom. We kunnen de consument niet opleggen hoe wij het proces het liefst hebben.’

Leefwereld consument

De digital first aanpak lijkt te wer- ken. Klanten ervaren het als snel en gemakkelijk. Zo’n 80% van de claims wordt inmiddels digitaal gemeld en meer dan 85% van de klanten gebruikt digitale kanalen voor service-vragen. Dat wil niet zeggen dat je de schadeafdeling van Allianz Direct niet meer kunt bellen, benadrukt Adams. ’Zoals gezegd, blijft verzekeren “people business” We hebben gelukkig nog veel collega’s die dagelijks achter de telefoon of chat zitten bij de schade- en serviceafdeling. Als je er niet uitkomt, zorgen wij ervoor dat je persoonlijk door ons verder wordt geholpen. Uiteindelijk gaat het erom de juiste balans te vinden tussen digitale efficiëntie en menselijke interactie.’ Voor reizigers staat een 24/7 alarmcentrale – Allianz Partners – altijd klaar om hen weer op weg te helpen. ‘Als je ergens gestrand bent of er is een crisis, dan maken zij het verschil als het gaat om echte service. Dat is een van de grootste voordelen van deel uitmaken van een grote groep.

Gen Z is vaker onverzekerd

Uit onderzoek van DCVF (maart 2024) blijkt dat een groot deel van Gen Z, de jonge generatie tussen de 18 en 27 jaar, geen aansprakelijkheidsverzekering heeft. ‘Ze snappen niet goed waar het product voor is. Maar als je het ze eenmaal uitlegt, begrijpen ze het meteen en vinden ze het heel relevant. Ze herkennen wel het risico – dat je zonder opzet schade kunt veroorzaken zonder goed na te denken over de consequenties,’ vertelt Ron Adams van Allianz Direct.

Of je nu je auto, woning of reis wilt verzekeren. Bij Allianz Direct zit je goed. Klik hier en bereken direct je premie in 20 seconden.

Interessante artikelen

Samen helpen we met de ommekeer voor het regenwoud
Duurzaamheid

Samen helpen we met de ommekeer voor het regenwoud

22 april 2025
Verzeker wat telt: zo houd je grip op je polis én je portemonnee
Financieel

Verzeker wat telt: zo houd je grip op je polis én je portemonnee

22 april 2025
Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon
Algemeen

Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon

22 april 2025
Bescherm je bedrijf: waarom merkregistratie bij BOIP zo belangrijk is
Financieel

Bescherm je bedrijf: waarom merkregistratie bij BOIP zo belangrijk is

22 april 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Personal Lifestyle
Dossiers

Het voorjaar brengt nieuwe energie

23 april 2025
Zorg & Welzijn
Dossiers

Blijf vitaal: gezondheid, luchtkwaliteit en allergieën onder de loep

28 maart 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}