• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
dinsdag 17 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Cappac

Het verhaal achter de duurzame, recyclebare koffiecapsules

DuurzaamheidBranded Content
16 jun 2025
1 min. leestijd

Bij Cappac draait alles om duurzame innovatie. Als specialist in 100% aluminium Nespresso®- compatibele capsules levert Cappac private label-oplossingen voor supermarkten door heel Europa en is het co-pack producent voor diverse premium koffiemerken.

In de ultramoderne fabriek in Brabant kan Cappac jaarlijks maar liefst 1 miljard capsules produceren, waarmee ze tot de grootste producenten in Europa behoren. De Nespresso® compatible capsules worden volledig uit aluminium vervaardigd – 80% daarvan is gerecycled – en de productie draait volledig op groene energie ‘Omdat duurzaamheid vanaf dag één centraal stond, zijn we mede-initiatiefnemer van het allereerste landelijk dekkende recyclingprogramma in Nederland,’ vertelt oprichter Carel Rouweler. ‘Via meer dan 450 Blokker-winkels zijn er honderden tonnen capsules ingezameld en gerecycled.” Ook is Cappac medeoprichter van de brancheorganisatie Koffie Capsule Recycling Nederland (KCR). “Samen met andere producenten zoals Nestlé en Douwe Egberts zetten we ons in voor maximale controle over de afvalstroom. De bijdragen die wij als producenten leveren, worden geïnvesteerd in nascheiding bij afvalverwerkers. Deze samenwerking is uniek en ambitieus.’

’s Werelds kleinste verpakking, groots in impact
“Duurzaamheid is voor ons geen doel, maar een bewuste keuze. We investeren continu in slimmere, duurzamere verpakkingen. Zo ontwikkelden we bij CAPPAC de unieke. XXL100-verpakking: ’s werelds kleinste verpakking voor 100 capsules. Dankzij dit ontwerp past er twee keer zoveel koffie in één vrachtwagen, wat zorgt voor een aanzienlijke CO2-besparing in transport. Vergeleken met traditionele verpakkingen besparen we bovendien tot wel 70% aan karton.”

Gecertificeerde koffie, groene energie

Samen met onze strategische koffiepartners ontwikkelt Cappac gecertificeerde blends van topkwaliteit, afkomstig van over de hele wereld. Veel van de producten dragen het Climate Activator-keurmerk. “Op basis van de nulmeting in 2020 streven we naar 25% CO2-reductie in tien jaar tijd,” legt projectmanager Niek Meijer uit. “Dat bereiken we onder meer door Rainforest Alliance-gecertificeerde koffie in te kopen, verpakkingsmateriaal verder terug te reduceren en efficiënt transport. Ook draait onze hele fabriek op 100% groene energie.’

Meer informatie? Klik dan hier.

Interessante artikelen

Een goede reden om weer naar het werk te gaan Hoe de perfecte koffie je laat thuiskomen op de werkvloer
Duurzaamheid

Een goede reden om weer naar het werk te gaan Hoe de perfecte koffie je laat thuiskomen op de werkvloer

16 juni 2025
Bewuste catering als bijdrage aan duurzame en vitale organisaties
Duurzaamheid

Bewuste catering als bijdrage aan duurzame en vitale organisaties

16 juni 2025
Facilitymanagement is de Haarlemmerolie van de organisatie
Duurzaamheid

Facilitymanagement is de Haarlemmerolie van de organisatie

16 juni 2025
Lucht voor onderweg bij astma en COPD
Gezondheid

Lucht voor onderweg bij astma en COPD

16 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Grondstoffen worden schaarser

9 juni 2025
Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}