De snoepbonbons van Napoleon behoren tot het collectieve geheugen. Sinds kort zitten
de snoepjes in een duurzaam, waspapieren snoepwikkel met plantaardige coating.
De Napoleon bonbon is verkrijgbaar in 27 verschillende smaken
De Napoleon bonbons werden voor het eerst gemaakt in 1912 door bakker Janssens aan de Hoogstraat in Antwerpen. Meer dan 100 jaar later worden de Napoleon bonbons nog steeds ambachtelijk gemaakt volgens de originele, traditionele receptuur met natuurlijke ingrediënten. Kenmerkend voor de Napoleon bonbon is iconische kogelvorm en een verrassend vulling van zuurpoeder of salmiakpoeder. Dit zorgt voor de unieke tegenstelling van zoet en zuur of van zoet en zout die het snoepje geliefd maakt bij jong en oud.
Per stuk verpakt
Napoleon bonbons zijn per stuk verpakt om te voorkomen dat ze in de zak of snoeppot aan elkaar kleven en om het mogelijk te maken er een paar los mee te nemen in je zak of in je tas. De plastic wikkel is vervangen door een papieren FSC®-wikkel, zonder microplastics. De wikkel is gecoat met een plantaardige mix van van mais en koolzaadolie en is volledig palmolie- en kokosolievrij. ‘De papieren wikkel vergaat uiteindelijk in de natuur, net zo snel als een boomblad. Het is niet schadelijk voor de natuur. Na een maand of drie is er niks meer van terug te vinden,’ vertelt marketingmanager Jamila Knoope trots. Confiserie Napoleon werkt samen met Nederland Schoon om zwerfafval tegen te gaan. ‘We zijn vastbesloten om bij te dragen aan de wereldwijde reductie van het gebruik van plastic én om een niet aflatende actieve rol te spelen in het terugdringen van zwerfafval. We hebben de wens om een mooi bedrijf achter te laten voor de volgende generaties. Dat betekent dat je verplicht bent om over duurzaamheid na te denken. In de productie proberen we zo min mogelijk plastic te gebruiken. De zak waarin de snoepjes worden verkocht, moet helaas wel nog van (enkelvoudig) plastic zijn om het product goed te houden, maar we zijn samen met verpakkingsfabrikanten op zoek naar alternatieven.’