• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
dinsdag 17 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Nespresso

Een goede reden om weer naar het werk te gaan Hoe de perfecte koffie je laat thuiskomen op de werkvloer

DuurzaamheidBranded Content
16 jun 2025
2 min. leestijd

Een fijne werkomgeving draait al lang niet meer alleen om bureaus en bonussen. Het gaat om werkbeleving. Om hoe graag mensen naar kantoor willen komen. En vooral: of ze er willen blijven. De kwaliteit van de details maakt vandaag het verschil. En Nespresso begrijpt dat als geen ander.

Wist je dat Nederland wereldwijd bovenaan staat als het gaat om thuiswerken? We werken gemiddeld twee dagen per week remote. Handig? Zeker. Maar wie echt een connectie wil opbouwen met collega’s, moet soms ook gewoon samen een kop koffie kunnen drinken. Aan hetzelfde bureau. In dezelfde ruimte. Want hoe effectief je technologie ook is ingericht: goede ideeën ontstaan zelden in een videovergadering. Ze ontstaan als de energie goed is. Bij de koffieautomaat, of tijdens het wachten op je cappuccino. In een toevallig gesprek dat begon met: ‘Hoe drink jij je koffie?’ Koffie is veel meer dan alleen koffie. Het is een ijsbreker. Een verbinder. En als-ie goed geserveerd wordt, een reden om op kantoor te zijn. Nespresso ziet dat en investeert in plekken die ontmoetingen stimuleren. Koffiecorners met een koffiebar-waardige uitstraling en een uitgebreid assortiment aan smaken van alleen de allerbeste kwaliteit.

Koffie die bij iedereen past ( ja, ook bij caramel latte lovers)
Van grote kantoortuinen tot kleine start-ups: Nespresso biedt zakelijke oplossingen die meeschalen met de ambities of behoeften van elk team. Of je nu één flat white per dag drinkt of een hele afdeling van koffie voorziet: Nespresso heeft de juiste machine en het juiste aanbod. Met 18 verschillende koffiesmaken uit koffiegebieden overal ter wereld – van espresso tot decafe, met of zonder karamel – is er voor iedereen een match. En belangrijker: altijd de perfecte smaak. Want laten we eerlijk zijn: oploskoffie? Die tijd is echt wel voorbij. Werknemers willen op kantoor dezelfde voorwaar- den als thuis of in hun favoriete koffiebar. Beter zelfs. Zeker de nieuwe generatie professionals haakt af als een werkplek geen baristawaardig kopje serveert na de lunch. En geef ze eens ongelijk. Je koffiecorner – en de koffie die je schenkt – zegt iets over hoe je als werkgever kijkt naar welzijn, beleving en oog voor detail. Daarom ziet Nespresso het als haar verantwoordelijkheid om de werkplek weer in beweging te krijgen: collega’s motiveren om elkaar weer op te zoeken en ze een goede reden te geven om weer naar het werk te komen.

Leven in de brouwerij

Zelfs in de drukste koffiecorner houdt Nespresso het hoofd koel en de koffie warm. De nieuwste professionele machines zetten tot vier koffies tegelijk, snel en smaakvol. Met een strak en stijlvol ontwerp dat past in ieder kantoorinterieur. Geen rijen, geen frustratie. Alleen goede koffie, met één druk op de knop. Want de zoektocht naar kwaliteit stopt niet bij de eerste slok van je macchiato. We willen een kantooromgeving die tot in de puntjes klopt. Waar we graag werken, efficiënt werken en goed werken. Goed voor onszelf én voor het gebied waar de koffie vandaan komt.

Koffie met een toekomst

Duurzaamheid is niet langer een extra vinkje op je jaarplan. Het is een vereiste. Voor werknemers, die hun talent niet zomaar verhuren aan een bedrijf zonder groene ambities. Voor bedrijven, die geloven in de kracht van bewuste keuzes. En natuurlijk voor ons klimaat. Daarom kijkt Nespresso verder dan bonen en branding. Het volledige traject wordt mee genomen. Van het koffiegebied tot het kopje en verder. Zo heeft een Nespresso-capsulemachine tot 24% minder CO2-uitstoot dan een klassieke bonenmachine. En wist je dat gerecyclede capsules een tweede leven krijgen als fietsframe, balpen of nieuwe koffiecapsule? Ook verder van huis werkt Nespresso aan de toekomst van koffie. Door vol in te zetten op regeneratieve landbouw. Met schaduwplanten die hittestress opvangen, biodiversiteit op de velden, reductie van watergebruik en natuurlijke oplossingen voor pesticiden. En misschien nog wel belangrijker: door te investeren in de mensen achter de koffie. In Colombia, maar ook in andere kwetsbare koffiegebieden, steunt Nespresso pensioenplannen en opleidingstrajecten. Jongeren ruilen er massaal de velden in voor een kantoorjob in de stad, waardoor het beroep ‘koffieboer’ een uitstervend vak dreigt te worden. Als we niets doen, is straks niet alleen je koffiekopje leeg, maar ook het veld waar het vandaan komt.

B Corp

Nespresso draagt met trots haar B Corp-certificaat. Niet als pronkstuk, maar als bevestiging van alle inspanningen op de sociaal-maatschappelijke thema’s waarop Nespresso actief is. Hier in Nederland, maar ook aan de andere kant van de wereld. Daarmee is Nespresso onderdeel van een groep progressieve bedrijven en organisaties die dezelfde intrinsieke motivatie op het gebied van duurzaamheid delen en dit doorleven in alle onderdelen van de onderneming. Nu en in de toekomst. Want B Corp is geen vinkje, maar een belofte om stappen te blijven zetten. En dat proef je terug in alles.

Nespresso is B Corp gecertificeerd
Nespresso is er trots op B Corp gecertificeerd te zijn. Het is een mooie bevestiging van alle inspanningen op de sociaal maatschappelijke gebieden waar Nespresso actief is. Bedrijven die B Corp zijn hebben duurzaamheid als intrinsieke waarde in alles wat ze doen in plaats van als vinkje dat je afvinkt. Een B Corp certificering is geen einddoel. Het is een vertrekpunt en commitment om continu stappen te blijven zetten om verder te verduurzamen. Daar spant Nespresso zich iedere dag voor in!

Meer informatie? Klik dan hier.

Interessante artikelen

Bewuste catering als bijdrage aan duurzame en vitale organisaties
Duurzaamheid

Bewuste catering als bijdrage aan duurzame en vitale organisaties

16 juni 2025
Facilitymanagement is de Haarlemmerolie van de organisatie
Duurzaamheid

Facilitymanagement is de Haarlemmerolie van de organisatie

16 juni 2025
Het verhaal achter de duurzame, recyclebare koffiecapsules
Duurzaamheid

Het verhaal achter de duurzame, recyclebare koffiecapsules

16 juni 2025
Lucht voor onderweg bij astma en COPD
Gezondheid

Lucht voor onderweg bij astma en COPD

16 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Grondstoffen worden schaarser

9 juni 2025
Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}