• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
donderdag 4 september 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Duurzame ondernemingen hebben de toekomst

Duurzaamheid
1 sep 2025
1 min. leestijd

De koplopers van de nieuwe, duurzame economie bewijzen dat duurzaamheid en een langetermijnvisie een succesvolle combinatie is. Op Duurzame Dinsdag kunnen bedrijven en consumenten zich laten inspireren om samen de omslag te maken.

Lees ook

Groen licht voor elektrisch rijden

Een kleine kameraad die aandacht en verzorging nodig heeft

De partners van MVO Nederland zijn hoopvol over de toekomst. ‘Uit onderzoek van Ernst & Young blijkt dat ondernemingen die duurzaamheid in de kern van hun bedrijfsvoering hebben makkelijker talenten vinden, maar ook vooral een veel scherper beeld hebben van waar ze aan toe zijn de komende jaren,’ vertelt directeur-bestuurder Ankie van Wersch van MVO Nederland. ‘De bedrijven in ons netwerk zijn over het algemeen positiever over de “business outlook”, juíst doordat ze een langetermijnvisie hebben. Ze houden al rekening met klimaatadaptatie; ze zijn al klaar voor wetgeving vanuit Europa, waardoor er straks een eerlijker speelveld ontstaat. Waardoor je als duurzaam bedrijf op een aantal vlakken over een paar jaar waarschijnlijk concurrentievoordeel hebt.’ Een gelijk speelveld is een van de speerpunten van MVO Nederland. ‘Op de lange termijn is dat voor iedereen beter. Als duurzaam bedrijf is het best lastig om te concurreren tegen dumpkleding uit Azië of virgin plastic als je plastic recyclet.’

Duurzame koplopers

‘Wat ik leuk vind aan Duurzame Dinsdag zijn de voorbeelden van initiatieven waar economische, maatschappelijke waarden en waarden voor de natuur prima samengaan. Het is een fantastisch moment om koplopers en innovatieve nieuwkomers in het zonnetje te zetten, die laten zien hoe het wel kan. Die je laten zien hoe het toekomstgericht bedrijfsleven eruit kan zien.’ Veel bedrijven zien duurzaamheid nog als iets extra’s boven op hun businessmodel, ziet Van Wersch. ‘Terwijl de toekomst is dat die twee met elkaar te maken hebben. Op het moment dat je een duurzame keten hebt, heb je een stabiele keten. Bij bedrijven die duurzaamheid in de kern van hun bedrijfsmodel hebben, zoals Auping dat recycling in de hele keten heeft geïncorporeerd, zie je dat het én maatschappelijke impact heeft én werkt. Met die boodschap willen we op Duurzame Dinsdag laten zien dat de rest van de bedrijven mee moeten in die ontwikkeling, omdat het op de lange termijn veel oplevert.’

Gerelateerde artikelen

Duurzaam werken begint bij een goed kopje koffie
Duurzaamheid

Duurzaam werken begint bij een goed kopje koffie

1 september 2025
Bijdragen aan een duurzamere wereld met toiletpapier
Duurzaamheid

Bijdragen aan een duurzamere wereld met toiletpapier

1 september 2025
JDE PEET’S richt zich met het Common Grounds programma op verduurzaming van de gehele koffieketen; van boon tot kop
Duurzaamheid

JDE PEET’S richt zich met het Common Grounds programma op verduurzaming van de gehele koffieketen; van boon tot kop

1 september 2025
Lenteland: boerderijen waar het leven terugkeert
Duurzaamheid

Lenteland: boerderijen waar het leven terugkeert

1 september 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Duurzame dinsdag
Dossiers

Duurzame dinsdag

2 september 2025
Dossiers

Zorgeloos de zomer in met slimme tips en betrouwbare oplossingen

27 juni 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}