• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zondag 15 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt aangeboden door Microloni

Een iconisch ontwerp in een nieuw, hip stadsjasje

DuurzaamheidBranded Content
10 jun 2024
3 min. leestijd

De Microlino is een opvallend elek- trisch voertuig dat ideaal is voor in de stad. Het ontwerp van de Microlino is geïnspireerd door de BMW Isetta, een iconische bubbelauto uit de jaren ‘50.

 

Een auto is prettig, maar niet altijd even efficiënt. In veel gevallen is de auto zelfs ‘over engineered’ en ‘over priced’ voor het uiteindelijke gebruik. De cijfers liegen er niet om: gemiddeld zitten we met 1,2 persoon in de auto; we rijden gemiddeld 30 kilometer per uur, en 80 procent van onze ritten is korter dan 40 kilometer. In de mees- te gevallen is het dus helemaal niet nodig om een auto te zitten die van alle luxes is voorzien. En één ding is zeker: het bezit van een auto is hart- stikke duur. Met de Microlino heb je de voordelen van een auto, alleen met een ander kostenplaatje.

Compact, schoon en praktisch

De Microlino is compact, schoon en
in de stad praktischer dan een auto. Oftewel, dé oplossing voor afspraken en werken in de stad. De Microlino is er in twee varianten: de Microlino (top- snelheid 90 km/u) en de Microlino Lite (max 45 km/u). Voor de stad biedt de Microlino alles wat je nodig hebt:

  • Je manoeuvreert sneller door het verkeer.
  • Je kan makkelijker parkeren; als het nodig is ook haaks in het parkeervak.
  • Je hebt 230 liter bagageruimte voor je dagelijkse boodschappen; meer dan in het A-segment auto’s. Er is plaats voor 2 personen en 3 kratten bier.

Italiaans retrodesign

De Microlino is geïnspireerd op de BMW Isetta, een iconische bubbel- auto uit de jaren ’50. Dit is zichtbaar in vormgevingselementen zoals de front-opening deur en extern gemon- teerde koplampen. De Microlino is ontwikkeld door het Zwitserse bedrijf Micro Mobility Systems en wordt geproduceerd in Turijn. 80% van de onderdelen is in Europa gefabriceerd.

Haaks parkeren

Een van de opvallende kenmerken is het portier aan de voorkant. Met als voordeel dat je, als je haaks parkeert, veilig kunt uitstappen op de stoep. Het voorportier valt enorm op en is onderdeel van het retrodesign. Bij- komend voordeel voor bedrijven is je geen lijnen aan de zijkant hebt die je bedrijfslogo in de weg zitten.

‘Lite variant

De Microlino is nu ook als ‘Lite’ vari- ant beschikbaar. De Lite variant heeft een topsnelheid van 45 km/uur in plaats van 90 km/uur. Hierdoor heb je precies dezelfde voordelen als bij de Microlino, maar heb je geen autorijbe- wijs nodig. Bovendien kun je met de Lite variant genieten van het mooie weer, dankzij een open dak. De Lite uitvoering is beschikbaar in 2 kleuren en 2 batterijopties. In Amsterdam loopt een pilot met een parkeervergunning voor de gehele stad voor emissieloze brommobie- len. Het gaat daarbij om elektrische citycars die maximaal 45 km per uur kunnen, waar de Microlino Lite ook toe behoort. De vergunning geldt dus niet alleen voor je eigen wijk. Je mag overal in de stad parkeren tegen een vast tarief dat je een half jaar vooruit- betaalt.

Goedkoop in gebruik

Opladen kan op straat én thuis. In 4 uur is de batterij van de Microlino Lite vol van 0 tot 100%. De rustige oplaadsnelheid zorgt voor een lange levensduur van de batterij. Met de kleinste batterij kun je 95 km rijden voordat de batterij leeg is, met de grotere batterij 200 km. Voor je weke- lijkse ritten in de stad heb je meer dan voldoende range. Qua energieverbruik is de Microlino Lite 60% efficiënter dan een elektrische auto. Voor rond de 4 euro aan stroom rijd je 200 km.

Expert Olivier Oort, Microlino Nederland

Hoe verklaar je de populariteit?

‘Het is een oplossing voor de pro- blemen die we hebben in de stad. In Amsterdam krijg je in heel veel wijken überhaupt maar voor één auto een vergunning. Hiermee kun je de tweede auto vervangen. Een Microlino mag wel. Bovendien is deze veel duur- zamer dan een compacte auto op benzine. Zeker binnen de Ring, waar je bijna nergens harder dan 30 km/uur mag.’

Voor wie is de auto ideaal?

‘Voor een veel grotere doelgroep dan je zou denken. De Microlino Lite is populair als vervanger van de tweede auto. En het is het ideale vervoer- middel voor mensen die naar veel verschillende locaties moeten rijden, zoals huisartsen, thuiszorgmedewer- kers of makelaars. We hebben toeval- lig pas Microlino’s verkocht aan een zelfstandige monteur-klusjesman. Hij kan al zijn gereedschap en materiaal in de Microlino meenemen om op de plaats van bestemming zijn opdracht te doen. Dat gaat een stuk sneller dan met een normale auto, omdat je zoveel gemakkelijker een parkeerplek vindt.’

Benieuwd naar de mogelijkheden? Kom proefrijden!

Interessante artikelen

Bar-le-Duc viert 10 jaar volledig circulaire flessen
Duurzaamheid

Bar-le-Duc viert 10 jaar volledig circulaire flessen

9 juni 2025
Goed voor het milieu én voor je billen
Duurzaamheid

Goed voor het milieu én voor je billen

9 juni 2025
Hoe maak je van CO2-reductie een businesscase?
Duurzaamheid

Hoe maak je van CO2-reductie een businesscase?

9 juni 2025
Zorgsector doelwit voor cybercriminelen: sterk leiderschap gevraagd
Algemeen

Zorgsector doelwit voor cybercriminelen: sterk leiderschap gevraagd

9 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Grondstoffen worden schaarser

9 juni 2025
Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}