Met de stijgende populariteit van vakantieverblijven in Europa, is het bezit van een tweede huis voor velen een aantrekkelijke investeringsmogelijkheid geworden. Of je nu op zoek bent naar een idyllisch toevluchtsoord voor eigen gebruik, een potentieel rendabel verhuurinkomen nastreeft of geïnteresseerd bent in een combinatie van beide.
Passie is de drijvende kracht achter onze dienstverlening
Als deskundige partner ondersteunt Villa for You huiseigenaren met een tweede woning bij het maximaliseren van verhuurresultaten. We spreken oprichter Pepijn Zijsling allereerst over de belangrijke punten waarmee je rekening moet houden bij de verhuur van een tweede huis. Zijsling geeft aan: ‘Het is van belang om de lokale regelgeving met betrekking tot verhuur te onderzoeken. Sommige plaatsen hebben specifieke vergunningen of belastingen die je moet regelen voordat je je woning kunt en mag verhuren. Ga ook na welke faciliteiten gewenst zijn om in alle seizoenen een interessante bezetting te krijgen. Overweeg de juiste balans tussen eigen gebruik en verhuur, alleen verhuren in het laagseizoen brengt mogelijk niet genoeg op. Denk na over passende verzekeringen met voldoende dekking voor eventuele schadegevallen. Zorg ook voor maximale zichtbaarheid en een correct prijsbeleid.’
Nieuwe standaard in verhuur
In de wereld van vakantiehuizenverhuur heeft Villa for You zich in de afgelopen jaren ongekend snel gevestigd als een prominente speler, ondanks de zware concurrentie van bestaande – internationale – partijen. Het mag gezegd, de aanpak van Villa for You werkt dus. Interessant om te weten waar de specifieke marktbenadering aan ontsproten is. Oprichter Pepijn Zijsling miste bij zijn vorige werkgever vooral het persoonlijke aspect. Zijsling: ‘Een vakantiehuis boeken is steeds meer een zakelijke transactie geworden, waar geen persoonlijk contact meer bij komt kijken. Terwijl dit juist hét moment van het jaar is waar je naar uitkijkt. Je wilt dat alles goed geregeld is en klopt. Als gast, maar ook als verhuurder.’ Zijsling startte samen met vier andere professionals. Ieder met meer dan 20 jaar ervaring in de vakantiehuizenverhuur branche. Hun missie: het bieden van advies op maat, persoonlijk contact en kwaliteit. Toen tijdens oprichting de corona epidemie uitbrak, leek dit aanvankelijk een zware tegenslag. Zijsling en zijn team wisten deze uitdaging echter in hun voordeel te buigen. Terwijl andere verhuurpartijen vasthielden aan het uitgeven van vouchers om inkomsten te behouden, koos Villa for You ervoor om huurders hun geld terug te geven. Zijsling: ‘Wij zeiden, je krijgt gewoon je geld terug als de vakantie niet doorgaat!’. Deze beslissing resulteerde in een aanzienlijke toename van vertrouwen, waardoor het bedrijf juist groeide in een tijd waarin anderen worstelden. Zijsling: ‘Het was een spannende tijd maar juist ook een mogelijkheid om te laten zien hoe wij de markt willen benaderen.’
De klant is echt koning
Het fundament van Villa for You rust op een bewezen concept: lever de service die je zelf zou willen ontvangen. Het toegewijde team van medewerkers biedt eigenaren én gasten 24/7 ondersteuning. Zelfs tijdens late avonduren en in het weekend. ‘De service omvat nog meer’, gaat Zijsling verder, ‘Want elk aspect rond het verhuurproces wordt uit handen genomen door ervaren verhuurexperts. Van professionele huisfotografie tot klantcontact en van het aanbieden van de juiste verzekeringen tot het bijhouden van de verhuuradministratie. Een deskundige marketingafdeling zorgt er middels online- en offline promotie voor dat de Villa for You website goed gevonden wordt door potentiële gasten. Daarnaast worden de woningen geadverteerd op zowel nationale als internationale platforms, zoals Booking en AirBnB.’ Ook hier is juist de persoonlijke insteek weer van belang. Vanaf het eerste moment is er nauw contact met de verhuurders. Zijsling: ‘Om de kwaliteit van onze hoogwaardige vakantiehuizen te garanderen, bezoeken wij al onze villa’s persoonlijk. Alles wordt ter plaatse gecontroleerd, we geven advies en we wisselen ervaringen uit met onze gastvrije huiseigenaren. Zo creëren we een win-win situatie voor alle betrokkenen.’
Klanttevredenheid als graadmeter
Zoals gezegd, Villa for You, is de afgelopen jaren razendsnel gegroeid. Van vijf naar vijfenzestig werknemers en vijf kantoren in meerdere landen. Momenteel bestaat het – continue toenemende – aanbod uit 1.500 vakantiehuizen in Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, België en Duitsland. Variërend van charmante villa’s aan de kust tot chalets met een schilderachtig uitzicht op de bergen. Elk met hun eigen unieke kenmerken en faciliteiten.’ Zijsling schrijft het succes vooral ook toe aan de passie voor het vak. ‘De groei van Villa for You illustreert het belang van passie, expertise en toewijding in de wereld van vakantiehuizenverhuur’, zegt hij. ‘Villa for You scoort met haar diepgaande kennis van de markt en gedrevenheid voor klanttevredenheid gemiddeld een 4,8 uit 5 op het beoordelingsplatform Trustpilot. Dat lukt je alleen als je houdt van wat je doet.’