• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
donderdag 22 mei 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Mollie lanceert alles-in-één-betaaloplossing voor ‘bricksʼ en ‘clicksʼ

Algemeen
28 jun 2023
6 min. leestijd

Mollie is een van de snelst groeiende financiële dienstverleners in Europa. Met de lancering van een eigen betaalterminal biedt het klanten voortaan een unieke oplossing voor online én fysieke betalingen. Die innovatie is een belangrijke stap in de richting van een omnichannel productaanbod, waarmee Mollie een antwoord biedt op de groeiende vraag van bedrijven naar één geïntegreerde betaaloplossing.


Met de nieuwe betaalterminal komt Mollie tegemoet aan de groeiende vraag van klanten naar een oplossing voor fysieke betalingen. ‘Ongeveer de helft van onze klanten heeft naast hun webshop ook een fysieke winkelʼ, legt Chief Commercial Officer Ken Serdons uit. ‘Neem nu Veloretti: zij hebben een webshop, maar ook winkels waar ze fietsen verkopen en repareren. Ze waren al fan van de inzichten in het Mollie Dashboard en wilden onze gebruiksvriendelijke oplossing voor online betalingen en terugstortingen ook implementeren in hun fysieke winkels. Dat zette ons aan het denken.ʼ

Lees ook

Digitale veiligheid is een onderdeel van de businesscontinuïteit

“We moeten onze West-Europese industrie koesteren”

Een naadloze integratie tussen het online en offline betaalproces is Mollies missie en meteen ook het belangrijkste unique selling point van de Mollie Terminal. Traditionele aanbieders van betaalterminals voorzien over het algemeen geen koppeling tussen online en offline kanalen. Ze verwerken de fysieke betalingen via een apart proces, waardoor het voor verkopers een hele klus is om alle transacties op het einde van de dag samen te voegen in één rapportage. ‘Dat kan volgens ons efficiënterʼ, stelt Serdons.

Alles in één


Het grootste voordeel voor ondernemers die gebruikmaken van de Mollie Terminal is dat ze tijd en kosten besparen. Omdat de betaalterminal gebruikmaakt van dezelfde API Application Programming Interface, red.) die webshops aan Mollie koppelt, hebben ze geen twee aparte leveranciers meer nodig. ‘We kunnen voortaan een alles-in-één-oplossing voor betalingen aanbieden, wat de reconciliatie van online en offline transacties – doorgaans een tijdrovend en arbeidsintensief proces – sterk vereenvoudigtʼ, vertelt Serdons.

De terminal is ook rechtstreeks verbonden met het kassasysteem. ‘Je kunt het vergelijken met de integratie van de online betaling met je e-commerceplatform. Alles is eenvoudig gekoppeld aan de hand van een API. Je tikt de producten aan die iemand wil afrekenen, de transactie wordt bevestigd op de Mollie-betaalterminal en de betaling wordt teruggezonden naar het kassasysteem, zodat je een bonnetje kan uitprinten. Aan het einde van de dag zie je in het Mollie Dashboard de dagomzet via de terminal, naast de transacties via je webshop. De typische manuele reconciliatie van fysieke transacties gebeurt volledig automatisch, waardoor bedrijven meer tijd krijgen om te focussen op wat er écht toe doet: hun businessʼ.

Voor elk wat wils

Voor Mollie is de lancering van de betaalterminal een mijlpaal, omdat het bedrijf hiermee een eerste stap zet in de richting van een omnichannel productaanbod. Maar de terminal is niet de enige oplossing die het bedrijf biedt voor fysieke betalingen. Op basis van hun profiel en activiteiten kunnen klanten kiezen uit drie opties.

De eerste is Mollie Terminal, de fysieke betaalterminal. Die wordt vooraf geconfigureerd zodat de verkoper meteen aan de slag kan, zonder enige installatie. Serdons: ‘Een betaalterminal is op zich misschien niet revolutionair, maar het is wel wat onze klanten op dit moment nodig hebben.ʼ

Sinds corona wint contactloos betalen aan populariteit en daar speelt Mollie met de tweede oplossing handig op in. ‘Via het Mollie Dashboard of de App kun je als verkoper een QR-code aanmaken en laten scannen door de klant, die de betaling meteen online kan bevestigen. Een snelle, gebruiksvriendelijke betaaloplossing die vaak wordt gebruikt in de horeca, maar ook door bedrijven die slechts af en toe betalingen ontvangen, zoals pop-upwinkels of personal trainers.

Contactloos betalen kan binnenkort ook met ‘Tap to Payʼ; een betaaloplossing waarbij verkopers hun Android smartphone of tablet kunnen omvormen tot betaalterminal. Als consument houd je je betaalkaart in de buurt van de smartphone van de merchant, net zoals je dat doet bij contactloze betalingen op een betaalterminal. Het grote voordeel is dat je geen fysieke terminal meer hoeft aan te schaffen. ‘Bij winkels met een groot aantal transacties blijft een terminal handig. Maar als je slechts een paar transacties per uur hebt, kun je net zo goed kiezen voor ‘Tap to Pay’ of een QR-code’, legt Serdons uit.

Mollie Capital

De betaalterminal is slechts een van de innovaties die de Amsterdamse scale-up het afgelopen jaar lanceerde. Mollie wil traditionele spelers uitdagen door zich in toenemende mate te profileren als financiële dienstverlener.

Met Mollie Capital biedt het klanten flexibele financiering. Op basis van de transacties die ze via Mollie verwerken, komen ze in aanmerking voor maximaal 350.000 euro aan financiering. Sinds de lancering eind 2022 gingen ruim 2.000 klanten in Nederland, België en Duitsland in op het aanbod. Zij gebruiken het geld vooral om extra voorraad aan te leggen. Serdons: ‘De komst van de betaalterminal biedt ook hiervoor nieuwe kansen, omdat nu zowel online als offline transacties in rekening kunnen worden gebracht. Hoe meer transacties klanten verwerken, hoe hoger het financieringsbedrag waarvoor ze in aanmerking komen. Zo krijgen ze nog meer kansen om te groeien.ʼ

Snel innoveren

Het uitgangspunt voor alle oplossingen die Mollie lanceert, is eenvoud. Mollie heeft de ambitie om financiële diensten te democratiseren en bedrijven van elke omvang toegang te geven tot de beste betaaloplossingen.

‘We kunnen heel snel innoveren en hebben meer ruimte om extra service te bieden dan traditionele banken, dankzij de automatisering van onze processenʼ, zegt Serdons.

De mindset om onze producten en diensten te optimaliseren zit in het Mollie-DNA ingebakken. Met als resultaat dat onze producten eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn, zodat klanten er snel mee aan de slag kunnen en weinig vragen hebben. De schaalbaarheid laat ons bovendien toe om al onze klanten, ongeacht hoe groot ze zijn, een efficiënte oplossing te bieden. Onze grootste klanten, die op onze systemen meer dan 1 miljard euro omzet draaien, gebruiken dezelfde API als onze kleinste klanten.ʼ

Kies dé oplossing voor jouw fysieke betalingen bezoek de website

Gerelateerde artikelen

Met wat je eet en drinkt kun je positieve impact maken
Algemeen

Met wat je eet en drinkt kun je positieve impact maken

22 april 2025
Een duurzame droomreis op zee met alle luxe van de wereld
Algemeen

Een duurzame droomreis op zee met alle luxe van de wereld

22 april 2025
Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon
Algemeen

Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon

22 april 2025
Een frisse vloer als start van het voorjaar
Algemeen

Een frisse vloer als start van het voorjaar

22 april 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Het voorjaar brengt nieuwe energie
Dossiers

Het voorjaar brengt nieuwe energie

23 april 2025
Zorg & Welzijn
Dossiers

Blijf vitaal: gezondheid, luchtkwaliteit en allergieën onder de loep

28 maart 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}