• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zaterdag 31 mei 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Smart

De nieuwe smart #5 is gemaakt voor het avontuur

AlgemeenBranded Content
29 mei 2025
2 min. leestijd

De volledig elektrische smart #1, smart #3 en smart #5 zijn bedoeld om de wereld te verkennen en mensen te leren kennen. Net als de iconische, avontuurlijke smart fortwo nodigt het ontwerp je uit om buiten de bekende kaders te leven. Zo bouw je de nieuwe smart #5 in een handomdraai om tot een comfortabele slaapplek voor de nacht.

Smart was met de smart fortwo zijn tijd ver vooruit. De auto was in veel opzichten iconisch en vooruitstrevend. Natuurlijk qua ontwerp en extreem zuinige motor, maar ook door de unieke samenwerking tussen een horlogemerk, Swatch, en het automerk Mercedes. Een hip en snel tweepersoons stadsau­ tootje met een eigenzinnige uitstraling, dat het concept van urban mobiliteit opnieuw definieerde. De introductie ruim 25 jaar geleden was een state­ment. De smart fortwo was een stijl­ icoon voor mensen die openstaan voor eigenzinnige vormgeving en nieuwe ideeën. Én het antwoord op de toene­mende verkeersdrukte en parkeerpro­blemen in binnensteden. In 2008 was de smart met de fortwo electric drive opnieuw de tijd ver vooruit. En opnieuw kiest smart voor de toekomst. Na de smart fortwo zet een nieuwe generatie iconische modellen de norm qua bele­ving en comfort.

Een nieuw hoofdstuk

Co­creatie, het beste van twee werel­ den bij elkaar brengen, zit in het dna van het merk. In 2019 breng Merce­ des­Benz smart onder in een joint ven­ture met Geely voor de lancering van een nieuwe modellijn. De rode lijn sinds de oprichting van het merk, 25 jaar ge­leden, is de eigen route die smart volgt. Smart is anders. Het merk hanteert een agenturenmodel, wat inhoudt dat smart direct aan de eindklant verkoopt in plaats van zoals gebruikelijk is via een dealer. De verkoop gaat door middel van een shop­in­shop bij de Merce­des­Benz dealer. De drie nieuwe modellen onderschei­den zich met het eigenzinnige, iconi­sche design waarmee Smart telkens weer vooroploopt. De smart #1 is een B­segment SUV, die eruit springt qua vormgeving en innovatieve oplossin­gen. De speelse smart #3 is een sportie­ ve coupé/SUV. Beide modellen hebben de hoog aangeschreven Red Dot De­sign Award voor product van het jaar in de wacht gesleept. Ook bij het ontwerp en de functionaliteiten van de smart #5 hebben de ontwerpers opnieuw de grenzen verlegd. De smart­modellen nodigen je uit om buiten de gebaande paden te denken en te reizen. Het is de ideale metgezel om mee op avontuur te gaan, elke dag opnieuw. Bij smart moeten technologie en het ontwerp een doel dienen, de reis leuker en mak­kelijker maken. Zodat het naadloos in jouw leven past.

‘Open your mind’

‘Open your mind’ is voor smart een mantra dat de essentie van de merk­ beleving omvat. Het is een uitnodiging aan de bestaande en toekomstige smart­rijders om de wereld te verken­nen, mensen te leren kennen. Positief en open minded de toekomst en originele ideeën te benaderen. De ‘Open your mind’­filosofie komt terug in de waar­ den waar smart voor staat: optimis­tisch, inspirerend, onconventioneel en menselijk. Smart is een merk voor iedereen, met tegelijkertijd een eigen karakter en onderscheidende factor. De mensen die voor een smart kiezen, kiezen met volle overtuiging voor een smart. Omdat ze de eigenheid van het merk omarmen.

Smart #5

De nieuwe smart #5 is compact van buiten en groot van binnen. Ge­maakt om het leven zonder aarzeling te leven en de wereld te verkennen. Buiten de gebaande paden. Met de smart #5 staat beleving voorop. Een goed voorbeeld is het slimme interieur, waarbij je de auto snel en eenvoudig ombouwt naar de camper­mode. Zodat je je auto kunt gebruiken om eropuit te gaan. Je legt de stoelen plat en verandert je smart #5 met een op maat gemaakt queen size luchtbed in een comfortabele slaapplek. Dankzij het panoramische halo dak kijk je voor het slapengaan naar de sterrenhemel. Je hebt elektriciteit bij je. Dankzij een ‘normaal’ 230V­stopcontact kun je al je elektrische apparaten, zoals een kook­ stelletje, gewoon inpluggen, waar je je kampement ook opslaat. Want een auto is zoveel meer dan een vervoer­ middel. Met zijn verrassend grote inte­rieur, ultramoderne accuplatform en zelfverzekerde allroad capaciteiten is de smart #5 jouw inspiratiebron om de wereld in te trekken en zonder aarzelen andere wegen en de mogelijkheden van een ongewoner leven te verkennen. Voeg daar een uitgesproken stijlvolle en avontuurlijke look aan toe en je weet dat de look en feel van de smart #5 heel anders is dan de norm.

Compact en elegant

De smart #5 is een familieauto en pre­mium zakenauto ineen. Met de 800 volt laadtechnologie laad je de batterij van 10 naar 80 procent in minder dan 18 minuten. De bruinleren bekleding met gele stiksels en de OLED display zorgen voor een speels design interieur. De smart #1 is een stijlvolle allrounder, een B­segment SUV met volop persoonlijk­heid. Een ontwerp dat een lach op je gezicht brengt. Compact en elegant en met 986 liter kofferruimte. De sportieve smart #3 is een elegante, ranke coupé/ SUV die je hart sneller doet kloppen.

Één rit zegt meer dan duizend woorden. Ervaar de volledig elektrische smart zelf tijdens een persoonlijke proefrit.

Interessante artikelen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten
Algemeen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten

29 mei 2025
Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties
Algemeen

Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties

29 mei 2025
Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   
Algemeen

Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   

29 mei 2025
Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker
Algemeen

Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker

29 mei 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025
Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}