Hygiëne op de werkvloer. Vierkante meters tellen. Technische werkloosheid. Thuiswerken. De vele corona-aanpassingen zijn een hele kluif voor bedrijven, van klein tot groot. Zeker omdat de situatie zo onvoorspelbaar is. Met de virtuele receptie biedt Bringme dé oplossing voor bedrijven om op een veilige én kostefficiënte manier weer aan de slag te gaan.
Bringme ken je misschien al van de Bringme Box, een automaat voor pakjes en leveringen. Die zorgt ervoor dat de koerier niet meer langs de receptiemedewerker moet: alles gebeurt contactloos. Dergelijke automatiseringen zijn nu meer dan ooit nodig, en dat was voor CEO Jo Vandebergh al van bij het prille begin van de coronacrisis helder. Het duurde niet lang voor de CEO en bedenker van de ‘slimme pakjesmuur’ begreep dat zijn eigen producten belangrijke instrumenten konden worden om bedrijven te helpen bij deze problematiek.
Contactloos als nieuwe norm
Het hoofdkantoor van Bringme werd omgetoverd tot levend lab. Bij de ontwikkeling van de Bringme Box hadden ze al heel wat denkwerk gestoken in recepties en in de manier waarop het verkeer in bedrijven plaatsvindt. Contactloos was al lang een begrip voor Bringme, en ze konden al meer dan 90% van de klassieke receptietaken automatiseren. Het Nederlands/Belgische bedrijf ging op zoek naar een structurele oplossing die bedrijven niet alleen tijdens de crisis zou helpen, maar ook op lange termijn.
Virtuele en slimme receptie
Het resultaat is een volledig virtuele en slimme receptie die bedrijven de kans geeft om veilig te werken in crisistijden, om blijvend kosten te besparen, en om leveringen, bezoekers, klanten en medewerkers volautomatisch, contactloos en veilig te ontvangen.
Maar de automatisatieoplossingen van Bringme gaan nog verder dan de virtuele receptie en de pakjesmuur. Het techbedrijf biedt een totaaloplossing om op een veilige en kostenefficiënte manier de flow van bezoekers, leveranciers en medewerkers in bedrijven te organiseren.
Automatisering van de receptie bespaart tot 77.000 euro per jaar
De technologieën van Bringme bieden bedrijven een handige oplossing voor crisisperiodes waarin er minder medewerkers en minder klanten op kantoor zijn. En misschien lijkt de overstap naar een volledige automatisering van de receptie en alle leveringen voor veel bedrijven een plotse ommezwaai, maar eigenlijk stonden producten als de Bringme Box en de Bringme Desk al jaren te trappelen om bedrijven hiermee te helpen, zegt Bringme. Omdat nu de kostenbesparing voor veel bedrijven de bovenhand heeft gekregen, gaan ze massaal overstag voor de desk: de voorbije maanden zijn al 1500 bedrijven overgeschakeld naar een virtuele receptie, goed voor 300.000 gebruikers. Wat overigens niet betekent dat de ‘echte’ receptiemedewerkers zullen verdwijnen: ze zullen worden ingezet voor taken met een grotere toegevoegde waarde voor de business, zoals beheer van het wagenpark.
Terwijl pre-corona een virtuele receptie wel eens als ‘te steriel’ werd gezien, is dat nu net haar grootste kracht omdat het inventieve systeem ook de gezondheid garandeert. Kortom, het is voor bedrijven een gedroomde manier om veilig weer op te starten, flink te besparen én zich voor te bereiden op een onzekere toekomst.