• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
maandag 2 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt aangeboden door ALLSAFE

Flexibele extra ruimte huren is de nieuwe way of living

AlgemeenBranded Content
24 mrt 2024
4 min. leestijd

ALLSAFE, Nederlands eerste self-storage bedrijf, viert dit jaar het 25-jarig bestaan. Met 42 vestigingen en 10 momenteel in aanbouw is er altijd een locatie in de nabijheid waar particulieren en ondernemers terechtkunnen voor flexibele extra ruimte. De ambitie van ALLSAFE is groot. In de komende tien jaar moet het aantal vestigingen tien keer zo groot worden.

‘Opslag heeft de term van wegzetten. Wij zijn het hotel van jouw spullen’

‘We zien onszelf niet als opslagbedrijf, maar als expert in slimmer gebruik van ruimte’, stelt ALLSAFE-oprichter en CEO Eric Stubbé. ‘Opslag heeft de term van wegzetten. Wij zijn het hotel van jouw spullen. Dat biedt weer gemak aan het leven en extra ruimte. Minder rommel is meer rust in je hoofd. Het biedt mogelijkheden om in een kleinere, opgeruimde ruimte te wonen en te leven.’

Kleinere woningen
Het extern opslaan van spullen wordt steeds meer een way of living, onder meer doordat de gemiddelde woonoppervlakte steeds kleiner wordt, stelt Stubbé. ‘Er is een enorme trek naar de steden, zowel van jongeren en ouderen als alleenstaanden. Jongeren gaan naar de stad vanwege de dynamiek. Ouderen omdat cultuur en zorg in de stad beter is verzorgd dan op het platteland. En alleenstaanden trekken voor de gezelligheid naar de stad. Dat betekent dat we de ruimte in de steden moeten herverdelen. Dat resulteert in kleinere woningen.’ Tien jaar geleden was in Amsterdam de gemiddelde nieuwbouwwoning 80 m2, inmiddels is dit 45 m2 met minimale bergruimte. Dus zoeken mensen beschikking over extra ruimte, om snel en gemakkelijk over hun spulletjes te kunnen beschikken. Daar probeert ALLSAFE zo efficiënt en duurzaam mogelijk in te voorzien.’ Hij vertelt over de verplichting van projectontwikkelaars om circa 4 m2 opbergruimte te creëren bij de oplevering van nieuwe appartementen. ‘Een beginner op de woningmarkt heeft die ruimte helemaal niet nodig. Maar een 50-plusser die kleiner wil gaan wonen heeft juist behoefte aan extra ruimte. Daarom adviseren wij gemeentes, en zitten we met projectontwikkelaars aan tafel om bij multifunctionele gebouwen flexibele oplossingen aan te bieden, zodat iedereen die dat nodig heeft ruimte bij kan huren. Je betaalt alleen voor de ruimte die je gebruikt.’

Veilig en duurzaam
ALLSAFE onderscheidt zich en speelt op de nieuwe way of living in met een waaier aan services. ‘We vervullen een behoefte in en om de steden. Veel magazijnen, kantoren, afleveradressen en cityhubs zijn bij ons ontstaan.’ Steeds meer stadsbewoners doen de auto de deur uit en stappen over op deelvervoer. ‘We halen en brengen de spullen. Dat kunnen we samen doen. We kunnen een bus of aanhanger bieden en onze medewerkers kunnen helpen bij de verhuizing.’ Duurzaamheid staat samen met veiligheid met stip op nummer 1. ‘Onze opslaglocaties bieden de veiligste plek voor je spullen, met bijvoorbeeld veel (camera)bewaking, unieke beveiliging per unit en brandwerende tussenmuren. We hebben apart afgeschermde gebieden voor 24-uurstoegang.’ Alle panden zijn duurzaam en Co2 neutraal, met zonnepanelen op het dak en voorzien van warmtepompen. Stubbé: ‘We hebben met z’n allen de verantwoordelijkheid om de planeet bewoonbaar te houden. We hebben 11 duizend zonnepanelen en alle vestigingen zijn gasvrij verwarmd en dus Co2 neutraal. Ik denk dat we een van de meest groene bedrijven van Nederland zijn.’ Alle opslagboxen zijn schoon, droog en verwarmd. ‘De panden zijn optimaal geïsoleerd. Emotioneel waardevolle spullen, zoals wijn- en platencollecties of klassieke auto’s, blijven perfect in conditie’.

Denken vanuit de klant
De ALLSAFE-bedrijfsfilosofie is samengevat in een zin: “van goed naar beter”. Het concept wordt steeds verder doorontwikkeld naar de wensen van de klant. ‘We denken vanuit de klant en niet vanuit het product. We trachten zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van de klant. Iedereen mag in dit bedrijf mee-ondernemen. Als je een goed idee hebt, met de klant voorop in jouw gedachten, dan gaan we dat uitvoeren.’ Als voorbeeld van een plan noemt Stubbé de ALLSAFE-opslaglocatie als vestigingsadres. De vrouw van een medewerker wilde dat de post van haar webwinkel niet allemaal bij haar thuis kwam. ‘Ze wilde haar spulletjes bij ons laten bezorgen. Zogezegd, zo gedaan, na goede afstemming met de KvK.’ Dat voorkomt dat heel veel busjes de woonwijk in rijden. ‘Er zijn zo’n kleine 80 duizend webshops. Voor logistieke partijen is het veel efficiënter als dat op een locatie verzameld is.’ Op alle vestigingen is een pakketshop. Zo komen er steeds weer nieuwe diensten bij. Voor zakelijke huurders verzorgt ALLSAFE de goederenontvangst. ‘Steeds meer mensen willen een afgifteadres, daar zijn we dan ook mee bezig.’ Particulieren en zakelijke klanten die bij ALLSAFE ruimte huren, kunnen snel en eenvoudig verhuizen van kleine naar grotere ruimtes en omgekeerd. ‘Op vele vlakken zijn we uitermate flexibel. We bieden gemak. Klanten kunnen per week opzeggen.’ Als voorbeeld noemt hij mensen die hun motor in de winter stallen. ‘Soms kiezen ze uiteindelijk dan voor een heel jaar stallen. Dat zie je ook bij auto’s en dat vinden wij natuurlijk geen probleem. Sterker nog, met ALLSAFE Engine Rooms hebben we een volledig nieuw concept gelanceerd, speciaal voor waardevolle auto’s. Mensen vinden het makkelijk en het voertuig staat veilig; het is je beste auto hotel.

Ambitie
Gevraagd naar de groeiambities van ALLSAFE, antwoordt Stubbé: ‘Kansen pakken. Ondernemen is leuk. Iets moois neerzetten en groeien is leuk. Je moet je voortdurend aanpassen. Die intellectuele uitdaging maakt het zo mooi. Het leuke is dat je een steeds groter team hebt waarmee je steeds sneller je doelen kan verwezenlijken.’

Hoe kijk je tegen jullie succes aan?
‘Bij ondernemen maak je stappen vooruit, maar soms moet je ook een stapje terug. Je hebt veel creativiteit en doorzettingsvermogen nodig om tegenslag te overwinnen. Corona was zoiets. We zijn zelfs gegroeid tijdens de coronatijd, omdat mensen gingen opruimen. We zagen dat mensen niet meer zaterdags met hun spullen kwamen, maar door de weeks, tijdens werktijd. Daar werd een verhaal over geschreven en toen is de bal gaan rollen. Mensen dachten: “Hé, waarom zullen we ook niet eens gaan opruimen nu we zoveel thuiszitten”. Je vervangt bergruimte door leefruimte. Mensen gingen de afweging maken: wat heb ik nodig, wat kan er weg en wat kan ik buiten m’n huis stallen? Mensen wonen steeds kleiner, ook vanuit de betaalbaarheid. In samenwerking met de Erasmus Universiteit loopt een onderzoek ‘De Stad als Inloopkast’, waarbij we tien jaar terug en tien jaar vooruitkijken.’

Wie zijn jullie klanten?
‘Rond de 75% van de klanten is particulier en 25% zakelijk. Beide groepen proberen we optimaal te bedienen. Steeds meer mensen ondernemen of werken bijvoorbeeld vanuit huis en hebben behoefte aan een werkkamer. Met de spullen die ze niet langer in huis kwijt willen, kunnen ze bij ons terecht. Hetzelfde zie je bij klusbedrijven, accountmanagers en webshops. Je hebt met opslagruimte bij ons één plek van waaruit je je monteurs kunt bevoorraden en de materialen en gereedschappen zijn ook nog eens veilig opgeslagen. Want buiten op straat worden er regelmatig busjes opengebroken. Dat is door de beveiliging bij de ALLSAFE-vestigingen heel wat beter verzorgd.’

Klik hier voor meer informatie

Interessante artikelen

Aan het woord; Edwin van den Oever, CEO Zwitserleven PPI
Financieel

Aan het woord; Edwin van den Oever, CEO Zwitserleven PPI

2 juni 2025
Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten
Algemeen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten

29 mei 2025
Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties
Algemeen

Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties

29 mei 2025
Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   
Algemeen

Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   

29 mei 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025
Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}