• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
woensdag 25 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

EN HR solutions: het beste talent op het juiste moment

Algemeen
28 jun 2023
4 min. leestijd

Hoe vind je, op een krappe arbeidsmarkt, het beste talent op het juiste moment? Een goede employer branding-strategie is onmisbaar. EN HR solutions vindt een sterk werkgeversmerk essentieel in een optimaal recruitmentproces. ‘De doelgroep moet weten dat jij een aantrekkelijke werkgever bent. Daarin ondersteunen we je.’

Arbeidsmarktcommunicatie en specifiek employer branding: het beste middel om als organisatie eruit te springen op een krappe arbeidsmarkt. ‘Een werkgeversmerk is het alomvattende beeld dat mensen hebben over de aantrekkelijkheid van een organisatie als werkgever,’ zegt Rob de Vormer, manager arbeidsmarktcommunicatie bij EN HR solutions. ‘Op de arbeidsmarkt gaat het niet primair over het product of de dienst die je levert, nee, het gaat om wie jij bent als werkgever en het menselijk aspect. Hierbij bouw je aan een sterke reputatie en een positief imago op de arbeidsmarkt.’ Het belang daarvan kun je als organisatie niet onderschatten, zegt Tjesca Honnef-Kuytenbrouwer, ceo van EN HR solutions: ‘Met de enorme krapte op de arbeidsmarkt is het een wezenlijk onderdeel van je recruitmentproces om te investeren in je werkgeversmerk. Nieuw talent dat je wilt binnenhalen, kan vaak kiezen uit meerdere vacatures. Met een goede employer branding-strategie krijg je een voorkeurspositie. Dat doe je door als het ware je merk te laden zodat kandidaten al een positieve connotatie hebben met je organisatie. Zodat jouw organisatie top-of-mind is bij het talent dat jij nodig hebt.’

Lees ook

ROCKWOOL steenwol:van nature circulair

Happy huisdier zomer!

De nummer 1-RPO dienstverlener

Wie zich afvraagt hoe je zo’n aantrekkelijke positionering voor je organisatie creëert en inzet, kan terecht bij EN HR solutions. Als recruitmentpartner voor grote én kleine organisaties en bedrijven in vele branches is EN HR solutions al ruim twintig jaar succesvol actief. Met die ervaring en met inmiddels een team van meer dan honderd medewerkers is EN HR solutions uitgegroeid tot dé specialist in Nederland als het gaat om Recruitment Process Outsourcing (RPO). Honnef-Kuytenbrouwer: ‘Organisaties kiezen voor ons om het recruitmentproces geheel of gedeeltelijk uit handen te geven. Dat doen we net even anders: uit naam van de klant, als zijnde de klant. En wij combineren recruitment altijd met arbeidsmarktcommunicatie, denk aan employer branding, campagnes en websites. Op die manier versterken we het werkgeversmerk van een organisatie. Daarbij richten we ons niet alleen op het talent dat je vandaag nodig hebt, maar ook in de toekomst.’ De Vormer: ‘Zichtbaarheid is in de huidige markt heel belangrijk. Als je meer van jezelf laat horen door de inzet van campagnes en andere communicatiemiddelen werk je aan je naamsbekendheid.’

EN HR solutions ondersteunt in de volle breedte: van het ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk tot het maken van een werken-bij site. Het is maatwerk, benadrukt De Vormer: ‘We ondersteunen en adviseren met een team van verschillende specialisten.’ Honnef-Kuytenbrouwer: ‘Denk aan recruiters, marketeers, employer branding specialisten, designers, sourcers, consultants. We hebben alle expertises onder één dak.’ ‘We kunnen dus snel overal bij worden betrokken,’ zegt De Vormer en hij noemt als voorbeeld de EVP, de Employer Value Proposition. Dat is de belofte die je als werkgever doet naar je huidige en toekomstige medewerkers. Het employer brand omschrijft hoe je nu gezien wordt als werkgever, de EVP hoe je graag gezien wilt worden. De Vormer: ‘De EVP ontwikkel je met behulp van de gehele organisatie. In ons EVP-traject beginnen we daarom met een onderzoek onder de directie, het management en de medewerkers. De ambitie moet duidelijk worden – waar wil je als organisatie naartoe? – zodat de positionering helder is en je een goede boodschap kunt formuleren voor het nieuwe talent. Met dat potentiële talent gaan we ook in gesprek: hoe ervaren zij jouw bedrijf of organisatie? En wat kun je daarvan weer meenemen in je positionering? En ook een belangrijke vraag: waar leggen de concurrenten de nadruk op, wat communiceren zij richting de arbeidsmarkt?’

Sterke oplossing

‘Met een goede employer branding-strategie anticipeer je ook op je wervingsvraag op de lange termijn,’ zegt Honnef-Kuytenbrouwer. ‘Organisaties veranderen, banen veranderen, je hebt andere, nieuwe competenties nodig. Met een goede employer branding-strategie ben je heel structureel bezig om het talent uit je doelgroepen te bereiken, óók de potentieel werkzoekende. Dat betekent in principe dat je op de eerste rij zit als iemand wil switchen.’ Is de doelgroep nog wel bereikbaar in een medialandschap dat versnipperder is dan ooit? De Vormer: ‘Die zorgt ervoor dat onze dienstverlening, mediakanalen en middelen doorlopend veranderen. Denk tegenwoordig ook aan virtual reality en podcasts. Arbeidsmarktcommunicatie is overal. Onze middelen en campagnes zijn altijd maatwerk en moeten passen bij de juiste doelgroep. Hierbij is het ook belangrijk om onderscheidende creatieve communicatie te maken en zetten we in op originaliteit. We meten continu het succes ervan en draaien aan de juiste knoppen om goede resultaten te krijgen. Zo bieden we een sterke oplossing voor de wervingsuitdagingen van onze opdrachtgevers ’

Samen tot iets waanzinnigs komen? Kijk op enhrsolutions.com

Gerelateerde artikelen

‘Een cyberverzekering is een passend sluitstuk van de cyberweerbaarheid’
Algemeen

‘Een cyberverzekering is een passend sluitstuk van de cyberweerbaarheid’

25 juni 2025
ABB en Kevlinx Data Centers bouwen samen aan digitale zekerheid: Innovatieve UPS-technologie als fundament voor het datacenter van de toekomst
Algemeen

ABB en Kevlinx Data Centers bouwen samen aan digitale zekerheid: Innovatieve UPS-technologie als fundament voor het datacenter van de toekomst

25 juni 2025
Cannock brengt frisse wind in creditmanagement Grip, vooruitgang en positieve flow
Algemeen

Cannock brengt frisse wind in creditmanagement Grip, vooruitgang en positieve flow

24 juni 2025
Slimme samenwerking bij Brightlands: AI en data verbeteren gezondheidszorg
Algemeen

Slimme samenwerking bij Brightlands: AI en data verbeteren gezondheidszorg

24 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Grondstoffen worden schaarser

9 juni 2025
Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}