Flyct Letselschade behartigt de belangen van (letsel)schadeslachtoffers en hun werkgevers. Met een persoonlijke maatwerkservice neemt Flyct Letselschade deze zorgen weg. ‘We knokken voor een rechtvaardige schadevergoeding, ook als een zaak ingewikkeld wordt.’
‘De klant staat op 1. Je staat het slachtoffer bij op een kwetsbaar moment. Meestal is iemand totaal ontredderd na een ongeluk,’ vertelt letselschade-expert Martin Kole. Zijn collega Bas Du Mez vult aan: ‘Ons primaire werk is belangenbehartiging van slachtoffers, dat zit volledig in ons DNA. Ons motto luidt: wij gaan voor een positieve ervaring na een ongeluk. De persoonlijke benadering staat bij ons voorop. Veel slachtoffers hebben moeite om het leven weer op te pakken. Ze moeten opeens omgaan met een fysieke of mentale beperking, die ook nog eens is veroorzaakt door iemand anders. Iemand moet dingen opnieuw leren en daar komt het financiële aspect en onzekerheid over je werk nog eens bovenop.’
Ontzorgen
Het slachtoffer komt met letselschade in een andere, juridische wereld terecht, waarin deze de weg niet kent. Martin: ‘We begeleiden iemand door het proces uit te leggen en het slachtoffer te ontzorgen.’ Het schadetraject duurt meestal lang. ‘Er zijn soms dingen waardoor het niet sneller kan. Bijvoorbeeld omdat je moet afwachten hoe iemand herstelt. Of er restklachten overblijven of niet. We denken in de eerste plaats aan het belang van het slachtoffer. Je moet oog houden voor toekomstschade.’ Een belangrijke verandering rondom de letselschaderegeling is dat niet alleen wordt gedacht aan geld, maar ook in hulp in natura. Bijvoorbeeld iemand die letterlijk gaat helpen, om beter te worden of als hulp in het huishouden of bij de aanvraag van een WMO-ondersteuning. Martin: ‘Daar wordt out-of-the-box over nagedacht.’
Ongeluk op vakantie
Bij ongelukken in het buitenland is de letselschade over het algemeen minder goed geregeld dan in Nederland. ‘Niks persoonlijk, niks maatwerk,’ vertelt Bas. Hij en zijn team zijn gespecialiseerd in buitenlandse schadeclaims. ‘Veel slachtoffers denken dat letselschade Europees is geregeld. Dat is niet zo. Voorbij Hazeldonk (grens met België) ziet de wereld er heel anders uit. Ons team kent het rechtssysteem van de ons omringende landen goed. In andere landen hebben we een netwerk van deskundige advocaten die we inschakelen. Wij blijven dan wel het traject begeleiden.’ Op de slotvraag wat de belangrijkste stap is bij een ongeluk, antwoorden Martin en Bas: ‘Zoek een goede belangenbehartiger die ontzorgt. Een verzekeraar stuurt vaak aan op een snelle regeling, maar dan vergeet je allerlei zaken.’