• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zaterdag 7 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

MAX Ombudsman Jeanine Janssen: “Betrokkenheid is het toverwoord van Omroep MAX”

Algemeen
7 jul 2021
3 min. leestijd

Deze zomer hopen veel mensen eindelijk weer op vakantie naar het buitenland te kunnen. MAX Ombudsman Jeanine Janssen is komende maanden te zien in het nieuwe seizoen van MAX vakantieman. Ze blikt vooruit op ‘een hete zomer’.

Jeanine Janssen is samen met Rogier de Haan MAX Ombudsman. Sinds het begin van de coronapandemie krijgt ze bijna uitsluitend nog vragen over vakanties. “Zeker in het begin, toen grenzen dichtgingen en mensen moesten worden gerepatrieerd. Daarna volgden vragen over reizen naar oranje gebied en annuleringen. Daar kwamen zoveel vragen uit die we nog nooit hadden gezien. Normaal wordt een reis zelden geannuleerd. En voor corona waren de rechten bij een annulering van de reis veel duidelijker. Nu zijn het veel complexere verhalen.” Een dossier dat in de coronatijd wel gewoon doorliep, waren de pensioenzaken. “Mijn collega Rogier de Haan haalt echt miljoenen binnen voor de gewone man.” Naast MAX Ombudsman zijn Jeanine en Rogier samen projectleider van de Soresdienst. “Dat is in een notendop een project met een groep van 35 vrijwilligers in het hele land die mensen helpen die door de bomen het bos niet meer zien.”

Lees ook

Vanuit één app toegang tot vrijwel alle vormen van mobiliteit

Vrouwen hebben de sleutel in handen voor de oplossing van de watercrisis

“Het is frustrerend dat deuren wel opengaan die mensen zelf niet hebben open gekregen, als een omroep erbij komt. Dat men niet gewoon met de menselijke maat naar een probleem kijkt en probeert te bedenken ‘wat zou ik graag willen, als het mij zou overkomen?’. Als dat vaker de gedachte zou zijn, zouden wij veel minder werk hebben.” Dat geldt ook voor een klantenservice. “Een beetje inlevingsvermogen en relativering van de andere kant zijn toverwoorden.”

Vanaf 5 juli is MAX vakantieman weer op televisie. Jeanine Janssen heeft er veel zin in, maar ziet tegelijk ook wel op tegen de chaos van de voortdurend veranderende coronaregels. “Dan is iets geel, dan weer groen of oranje. Of gooien landen er weer een eigen sausje overheen. Ik hoop voor iedereen dat er na de zomer rust in de tent komt. Bij de reisorganisaties lopen mensen op hun tandvlees, die lopen tegen hetzelfde aan als ik. Steeds verandert er iets qua coronaregels.” Tegelijkertijd stelt ze nuchter vast: “Je bent te gast in het land, dus moet je je aan hun regels houden. En straks heb je weer de regels om terug in Nederland te komen. Het is best wel ingewikkeld.” Ze besluit met vrolijke nuchterheid: “Het wordt wat je zegt ‘een hete zomer’. Ik ben niet bang dat we als MAX vakantieman geen onderwerpen hebben.”

Betrokkenheid

Gevraagd wat voor Jeanine Janssen het Omroep MAX-gevoel definieert, antwoordt ze gedecideerd: betrokkenheid. “Ik vind betrokkenheid het toverwoord van Omroep MAX. Het is niet alleen tv en radio maken, maar ook denken hoe je de mens daarachter een steuntje in de rug kunt bieden.” Als voorbeeld noemt ze het dagelijkse juridische spreekuur. “Daar kunnen mensen terecht met al hun vragen. Soms willen ze iemand hebben die met ze meedenkt, ‘is het een handige beslissing?’. MAX staat voor gezamenlijke hulp, dat zie je ook met MAX Maakt Mogelijk, waar de Soresdienst onder valt. We helpen mensen die het moeilijker hebben dan wij.” Die betrokkenheid zie je in programma’s als MAX vakantieman terug, waar wordt geprobeerd zaken op te lossen en informatie te geven. “Mensen hebben vragen en Omroep MAX beantwoordt die vragen. MAX is er voor haar leden en dus ook voor de kijkers. Dat verklaart het succes.”

Het nieuwe seizoen van MAX vakantieman, vanaf maandag 5 juli elke maandag om 20.35 uur op NPO1

Gerelateerde artikelen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten
Algemeen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten

29 mei 2025
Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties
Algemeen

Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties

29 mei 2025
Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   
Algemeen

Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   

29 mei 2025
Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker
Algemeen

Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker

29 mei 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025
Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}