Mooi, zo’n laadplein waar je elektrische bedrijfsvoertuigen ’s nachts worden opgeladen. Maar hoe voorkom je dat een storing de volgende dag een logistieke nachtmerrie veroorzaakt? e-Mobility dienstverlener Awesems garandeert de continuïteit van je kritische bedrijfsprocessen.
Een storing is bij ons al bekend voordat jij hem ontdekt
De nachtmerrie van elke duurzame ondernemer: de elektrische trucks, bestel-en personenauto’s die ’s nachts beloftevol aan het laadplein hebben gestaan, blijken ’s morgens niet of amper opgeladen. Een storing in het systeem. ‘Dat heeft direct een negatief gevolg voor je bedrijfsvoering,’ zegt René Van de Kracht, oprichter van Awesems. ‘En dat is waarom we bij Awesems niet zozeer over laadpalen en laadpleinen praten, maar over de bedrijfszekerheid. Er zijn veel – te veel – ondernemers die ervaring hebben met storingen. En die weten: het kost je veel geld. Die bestelwagen kan niet rijden, je levering is vertraagd, klanten bellen ongeduldig op. Een domino-effect met een nare uitkomst en vaak ook een vervelende nasleep.’
Doordachte oplossing
Van de Kracht: ‘We bieden met Awesems ondersteuning als een bedrijfsverzekering: de garantie van een zorgeloze laadinfrastructuur. Het zal je niet gebeuren dat een van je chauffeurs ’s morgens ontdekt dat zijn vracht- EV niet is opgeladen. Het grote voordeel van Awesems is dat we continu monitoren. De storing is al bekend voordat jij hem ontdekt hebt.’ Hoe werkt het? ‘Wanneer een lader hapert, wordt dit onmiddellijk gesignaleerd. De software in de lader communiceert met onze backoffice. Storingen worden meteen opgepikt en we kunnen realtime beslissen of het een kleine storing is of een volledig defect. Er gaat automatisch een bericht naar onze technical support, maar ook naar de klant of de huisinstallateur van de klant. Met hem maken we zogenaamde service level agreements. Storingen categoriseren we in prioriteiten waarop we weer onze dienstverlening baseren. Prioriteit 1? Dan komen we, 24/7, in actie en lossen het probleem zo snel mogelijk op. Kijk, dát is bedrijfszekerheid.’
Altijd direct contact
Awesems is een full service provider. Van de Kracht: ‘We leveren, installeren en onderhouden laadinfrastructuren voor met name de zakelijke en leasemarkt. En we hanteren het one-stop-shop mechanisme waarbij je als klant altijd direct met ons contact hebt. Dat doen we heel bewust, want net als die klant hebben we zelf ook een hekel aan callcenters, lange wachttijden, haperende chatbots en terugverwijzingen naar de website. Je bent bij ons geen klantnummer, maar een klant die altijd iemand aan de lijn krijgt met verstand van zaken.’ De Awesems-software is opgebouwd uit verschillende lagen. In de basis is er de connectie met de lader. ‘Daarnaast,’ zegt Van de Kracht, ‘heb je value added services waarin we allerlei dienstverleningen opnemen, denk aan verrekening, het draaien van de eigen facturen. Daar bovenop zit de datadienstverlening. Je hebt natuurlijk een schat aan data die de laders produceren. We helpen je om daaruit waarde te halen voor je bedrijf.’
Alles op maat
Awesems is onafhankelijk en niet gebonden aan leveranciers/fabrikanten. Van de Kracht: ‘Je krijgt dus altijd een objectief advies over alle bedrijfsmatige en organisatorische vraagstukken die het elektrisch laden van bedrijfs-EV’s met zich meebrengen. Denk aan laadgemak en bijvoorbeeld ook aan administratieve doorbelasting. En je kunt ons ook vragen om een second opinion. Awesems is niet een van die vele partijen die snel iets bij je komen neerzetten. We gaan echt met je aan tafel zitten, proberen de pijnpunten te achterhalen en ontwikkelen iets dat op maat is gemaakt. Eenvoudige oplossingen die direct toepasbaar zijn in je bedrijfsvoering.