Flexibel, schaalbaar en met een uitgebreide support: bij het optimaliseren van de bedrijfsprocessen is Yoobi een opvallend slagvaardige partner. Met de softwaremodulen voor CRM heb je altijd het pakket dat past bij jouw organisatie.
Ze zijn er nog, bedrijven die gewerkte uren vastleggen in een Excelsheet, facturen aanmaken in Word en relatiebeheer goeddeels afhandelen via de mailbox. ‘Kan natuurlijk,’ zegt Vincent Egt, managing partner bij software-aanbieder Yoobi, ‘maar als je bedrijf groeit, loopt het vroeg of laat spaak.’ Toch ziet Egt vooral klanten en potentiële klanten die meer en meer vertrouwd zijn geraakt met het automatiseren van processen. Egt: ‘De wensen die bedrijven hebben, zijn steeds diepgaander en specifieker. Met Yoobi groeien we daarin mee. We bieden bedrijven volledige softwareoplossingen die flexibel en schaalbaar zijn. Alleen zo kun je bedrijfsprocessen werkelijk optimaliseren. We werken met eigen mensen, iets waarin we ons onderscheiden en wat klanten meteen merken én waarderen. We staan echt met ze in contact, blijven dicht bij de gebruiker die er dagelijks mee werkt. Op die manier kunnen we snel en actief ondersteuning bieden.’ Die hulp is gestoeld op eigen ervaring, een bedrijfsgeschiedenis van bijna een kwart eeuw. ‘We hebben nog steeds klanten uit de beginjaren, Yoobi is als het ware onderdeel geworden van hun groei. Wij zorgen ervoor dat hun bedrijfsprocessen met Yoobi Cloud software optimaal draaien, zij houden ons scherp als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen in hun markt en hun behoeftes.’ Het maakt van Yoobi, bij het signalen en inspelen op de nieuwste trends, een opvallend slagvaardige partner.
Onderscheidend
Opvallend (en onderscheidend) is ook de flexibele levering. Egt: ‘Bij ons schaf je aan wat je nodig hebt en meer niet. We zien nogal wat bedrijven betalen voor pakketten waarvan ze niet alles gebruiken. Je kunt bij ons heel veel modules aanschaffen om je bedrijfsprocessen te optimaliseren, maar als je alleen uren wilt bijhouden en projecten wilt doen, kan dat ook. Of enkel een oplossing voor relatiebeheer.’ Egt noemt het populaire Yoobi CRM als voorbeeld van modulaire software in een perfecte relatiebeheeroplossing: ‘We bieden een intuïtief programma waarmee je je eigen relaties kunt indelen, contactpersonen kunt aanmaken en contactmomenten kunt vastleggen, of het nou met een klant, prospect of leverancier is.’
Via een eenvoudige interface in Outlook worden e-mailberichten inclusief de bijlagen naar Yoobi gekopieerd en als CRM-taak aangemaakt bij de relatie en gekoppeld aan de contactpersoon. Egt: ‘Na een bepaalde actie worden er direct vervolgtaken aangemaakt. Je hebt met Yoobi CRM een dossierachtige structuur waarin je razendsnel dingen kunt terugvinden én door de automatische aanmaak van vervolgtaken kun je veel efficiënter je tijd indelen en besteden, aan verkopen bijvoorbeeld.’
Gedetailleerd overzicht
Door uit te breiden met de modules voor verkopen, offertes en documenten, krijg je met Yoobi CRM een volledig inzicht in de salesfunnel (de stappen die mensen zetten vanaf het eerste contact tot het moment dat ze klant worden) en maak je documenten die precies aansluiten op processen binnen het bedrijf. Het Yoobi CRM Dashboard biedt je in één oogopslag een gedetailleerd overzicht van openstaande taken, relatiestatistieken, budget, urenverantwoording en meer.
Onder dat meer valt eigenlijk alles, of, zoals Egt het benoemt: ‘We hebben voor alles een module die ieder op hun beurt weer aan te vullen zijn met handige modules zoals een boekhoud-, mollie-, en marketing-koppeling.’
Yoobi richt zich graag op zakelijke dienstverlening: ‘Daarin is het gros van onze klanten – van zzp’er tot multinational – werkzaam. Voor hen is Yoobi CRM ook via een app volledig functioneel. Medewerkers en managers kunnen zo heel eenvoudig uren of verlofaanvragen registreren en accorderen, taken beheren en projecten bijhouden. Of ze nu thuis zijn, onderweg of op locatie.’