• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zondag 1 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Upstairs

Upstairs: Traprenovatie met oog voor detail én toekomst

AlgemeenBranded Content
29 mei 2025
3 min. leestijd

De trap is het centrale punt van de woning. Waarom zou je er dan ook geen blikvanger van maken? Met de traprenovatie van Upstairs investeer je in uitstraling, comfort en veiligheid. Klein in ingreep, groots in effect. En duurzaam: door een vakkundige productie krijg je een levenslange garantie op de gehele traprenovatie.

Noem het de spil van je woning. ‘Vraag het maar eens aan een willekeurige architect,’ zegt Rick Steyvers, directeur van Upstairs. ‘Die zal altijd beginnen met het tekenen van de trap, dat is letterlijk het centrale punt in je huis. Het is bij de meeste mensen het eerste wat je ziet als je de voordeur opent. En het is ook nog eens een onderdeel van je huis dat intensief wordt gebruikt, veel vaker dan je misschien denkt.’ Iets dat zoveel belopen wordt, vraagt na verloop van tijd om een opknap­ beurt. Kies je dan voor een tijdelijke oplossing – bijvoorbeeld voor het schil­ deren van de treden of voor vloerbe­ dekking? Steyvers: ‘Dan zit je na verloop van tijd wéér met die slijtageplekken. Een andere oplossing is een volledig nieuwe trap. In wezen ben je dan aan het verbouwen en is de kans op be­ schadigingen aan de wanden groot. Het is iets heel ingrijpends.’ Ruim 25 jaar geleden werd in het familiebedrijf van Steyvers een oplossing bedacht waarin alles draait om kwaliteit, duurzaamheid én een unieke, persoonlijke aanpak. Na meer dan 80.000 (!) traprenova­ties is Upstairs als dé toonaangevende specialist. Klantgericht werken Steyvers: ‘Toen we begonnen, zagen we heel scherp wat voor onze klanten belangrijk is. Duurzaamheid dus, je wilt een trap die onderhoudsvriendelijk en kras­ en slijtvast is. Ook moet hij veilig zijn, en mooi zijn én blijven. Dat alles moet vlot en zonder hak­ en breek­ werk worden gerealiseerd, tegen een goede prijs­kwaliteitverhouding én een levenslange garantie.’ Als antwoord op die wensenlijst kwam Upstairs met de Wereldcollectie, over­ zettreden die over de bestaande trap worden geplaatst, met keuze (‘We heb­ben onbetwist het grootste aanbod’) uit verschillende houtstructuren van licht tot donker, maar ook uit beton­ look, marmerstructuur of spannende lederlook. Het is een kleine ingreep (meestal in een dag gereed) met een groots effect. De inzet van Upstairs is stevig geworteld in vakmanschap, innovatie en klantgericht werken. Steyvers kan er gloedvol over vertellen en zijn passie voor het vak is aanstekelijk: ‘Trapreno­vatie is een 100 procent­ maatwerk­ product. Elke trap is uniek, alles moet naadloos aansluiten. We ontmoeten klanten in onze showrooms of er komt een adviseur aan huis. We inventarise­ren de wensen en laten de mogelijkhe­den zien. Elke trede maken we am­bachtelijk, in eigen beheer. Dat doen we in Nederland, met machines die we zelf hebben ontwikkeld. We moesten wel, want die bestonden helemaal niet. Door alles zelf te doen, kunnen we tot de laatste millimeter alles passend maken voor de klant.’ De kwaliteit van de materialen is ongeëvenaard, het geheim schuilt, verklapt Steyvers, in de Upstairs Original Top­ laag: ‘Een laag die niet slijt, die mooi blijft en misschien wel meer anti­slip is dan welke andere oplossing ook. Daar zit echt al onze knowhow in.’ Naast de productie heeft Upstairs een eigen Academy voor scholing van het personeel. ‘We hebben ook,’ vertelt Steyvers, ‘een eigen laboratorium waar we onze producten uitvoerig testen en innoveren om onze kwaliteit te blijven waarborgen, daar willen we niet op in­boeten. We willen onze klanten kunnen beloven dat ze een leven lang plezier hebben van een Upstairs­trap.’

Meerwaarde woning

Dat plezier schuilt ook, en niet in het minst, in de uitstraling van de trap. Steyvers: ‘Je investeert in comfort en veiligheid van je woning, maar ook in de allure van je interieur. Je kunt van een trap echt een eyecatcher maken, een heel stijlvol en luxe meubel. Je kunt kie­zen voor de basis, dus de renovatie van de treden en het stootbord. Maar we doen zoveel meer. De wangen, de leu­ningen, open trappen, dichte trappen. Wat dacht je van led­verlichting? Of de toepassing van bijzondere materialen, denk aan blauwstaal. Of aan een trap van leer. Dat is een echt natuurproduct, we gebruiken het leer van de Indische waterbuffel. De charme zit erin dat zo’n product gaat leven, het krijgt een heel eigen karakter, denk bijvoorbeeld aan een leren jas. Voor dit alles hebben we de Stoer Chique ­collectie ontwikkeld. Daar vind je robuuste materialen met een stoere, chique uitstraling.’ Met de Stoer Chique­collectie en de Wereldcollectie, besluit Steyvers, is eigenlijk alles mogelijk: ‘Je kunt precies de uitstraling creëren die bij je past, van tijdloos en klassiek tot modern en trendy, een blikvanger die aansluit bij jouw stijl en levensfase. En wat zeker niet onbelangrijk is: een traprenovatie zie je meteen terug in de meerwaarde van je eigen woning, dat maakt het extra aantrekkelijk.’

Meer informatie? klik dan hier

Interessante artikelen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten
Algemeen

Uw pensioen verandert – dit is wat u moet weten

29 mei 2025
Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties
Algemeen

Wij zijn er als elke seconde telt Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties

29 mei 2025
Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   
Algemeen

Zin in zomervakantie? Ga goed voorbereid weg met Care Plus®.   

29 mei 2025
Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker
Algemeen

Ed’s neusvleugel moest worden weggesneden door huidkanker

29 mei 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025
Goede betaalbare zorg is in ieders belang
Dossiers

Goede betaalbare zorg is in ieders belang

26 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}