• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
woensdag 25 juni 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Cannock

Cannock brengt frisse wind in creditmanagement Grip, vooruitgang en positieve flow

AlgemeenBranded Content
24 jun 2025
3 min. leestijd

Onder leiding van CEO Tara van Aelst kiest Cannock nadrukkelijk voor een nieuwe koers: menselijker, transparanter en gericht op positieve flow. Creditmanagement saai en ouderwets? Niet bij Cannock. ‘Onze aanpak is helder en effectief: we helpen organisaties verantwoord met hun debiteurenbeheer, met oog voor de relatie. Uiteindelijk blijft een debiteur een klant.’

De manier waarop je iemand benadert is allesbepalend, weet Van Aelst. ‘Wij kiezen voor een nadruk op de menselijke maat. Natuurlijk investeren we veel in technologie voor onder andere extra inzicht en data, maar het uitgangspunt en doel daarbij is om in contact te komen met de schuldenaar. Juist om te kijken hoe we iemand kunnen ondersteunen om de factuur wél te kunnen betalen. De route ernaartoe is heel bepalend en dat is ook waar wij op inzetten. We leveren geen standaarddiensten, maar oplossingen op maat Cannock werkt aan een incassodienst speciaal voor het kleinzakelijk segment. Hiermee is professioneel creditmanagement ook toegankelijk voor organisaties tot rond de 250 medewerkers: eenvoudig, efficiënt en laagdrempelig. ‘We helpen de processen te optimaliseren.’ Dat begint al aan de voorkant, vertelt CCO Maarten Pieter Remmen. ‘De selectie met wie je gaat zakendoen. Een mkb-bedrijf maakt in tegenstelling tot
grotere organisaties geen gebruik van kredietinformatie. Daarmee krijg je op voorhand inzicht in met wat voor bedrijf je te maken hebt. Welke kredietlimiet is veilig? Zeker als de vorderingen op de factuurbedragen wat hoger zijn, is het heel zinvol om een creditcheck te doen en te kijken met wie je zaken doet en onder welke condities je dat veilig kan doen.’ Een bedrijf dat in problemen zit, zal in eerste instantie traag van betalen worden. Dat zie je in kredietinformatierapportages terugkomen. ‘Dat is de eerste rode vlag die wordt gehesen,’ stelt hij. ‘Vervolgens is het zaak om alert en actief te zijn. Degene die om geld vraagt worden over het algemeen eerder betaald dan degene die langs de zijlijn blijft.’

Maatschappelijk verantwoord incasseren
De maatwerkoplossingen van Cannock zijn gestoeld op de drie V’s: voorkomen aan de voorkant, versnellen van het debiteurenbeheer en vorderen als het niet anders kan. Van Aelst: ‘Dwingende ogen werken heel goed. Onze kracht is dat we de klantrelatie goed kunnen managen voor onze opdrachtgever. Als we er vroeg bij zijn en iemand de rekening wil betalen, maken we samen een haalbare betaalafspraak. ’ Via het dashboard krijgen klanten inzicht en inspraak in de procedure: ‘Je blijft zelf aan de knoppen en kan te allen tijde het proces stilzetten, bijvoorbeeld omdat hij een vraag over de factuur heeft gekregen en water bij de wijn wil doen.’ Van Aelst eindigt met eenobservatie over de reputatie van de incasso- industrie: ‘Niemand gaat incasseren bij iemand met problematische schulden. Wij willen juist in beeld komen voordat iemand in een situatie belandt waarin betalen niet meer lukt. Er wordt geredeneerd dat je, op het moment dat je een vordering niet betaalt, kennelijk problematische schulden hebt. Daar wordt al het beleid op afgestemd. Als je naar onze praktijk kijkt, gaat het om 2-3% van de mensen. Wij zeggen altijd: communiceren is incasseren tot stand brengen. Daar hebben we ook de positieve flow van afgeleid. Op het moment dat je aan de voorkant een check van een consument of bedrijf doet, zie je dat 97% glansrijk door de toets komt. Er gaat veel goed. Zeker als je heel vroeg in het traject met mensen communiceert en afspraken maakt die mensen kunnen nakomen. Maatschappelijk verantwoord incasseren is niet zomaar iets wat we doen; het is de kern van ons vak. Wij helpen onze opdrachtgevers hun debiteuren écht te ondersteunen, zodat facturen worden voldaan én relaties in stand blijven.’

Welkom in de positieve flow

Met een vernieuwd merk en een eigentijdse visie helpt Cannock organisaties om grip te krijgen én te houden op hun geldstromen, in alle fasen van het creditmanagementproces. ‘Gelukkig gaat dat in Nederland vaak goed. Als koploper dragen we daar elke dag met trots aan bij. Geld wordt pas krachtig als het kan stromen, als mensen kunnen betalen, organisaties kunnen groeien en overheden hun maatschappelijke rol kunnen blijven vervullen. Dat is de positieve flow die we stimuleren met onze unieke aanpak.’

Ontdek onze frisse kijk op creditmanagement en invordering. Klik dan hier

Interessante artikelen

‘Een cyberverzekering is een passend sluitstuk van de cyberweerbaarheid’
Algemeen

‘Een cyberverzekering is een passend sluitstuk van de cyberweerbaarheid’

25 juni 2025
ABB en Kevlinx Data Centers bouwen samen aan digitale zekerheid: Innovatieve UPS-technologie als fundament voor het datacenter van de toekomst
Algemeen

ABB en Kevlinx Data Centers bouwen samen aan digitale zekerheid: Innovatieve UPS-technologie als fundament voor het datacenter van de toekomst

25 juni 2025
Slimme samenwerking bij Brightlands: AI en data verbeteren gezondheidszorg
Algemeen

Slimme samenwerking bij Brightlands: AI en data verbeteren gezondheidszorg

24 juni 2025
Niet het glimmende chipje telt, maar wat je ermee kunt: Hoe Nederland met fotonische technologie kan uitgroeien tot wereldtop
Wetenschap

Niet het glimmende chipje telt, maar wat je ermee kunt: Hoe Nederland met fotonische technologie kan uitgroeien tot wereldtop

24 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Grondstoffen worden schaarser

9 juni 2025
Dossiers

Zin in de zomer!

30 mei 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}