• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
woensdag 20 augustus 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door St Vd Brink

De toekomst van transport: innovaties en uitdagingen voor St vd Brink

AlgemeenBranded Content
27 jun 2024
2 min. leestijd

Terwijl de wereld zich voorbereidt op een duurzame en technologisch geavanceerde toekomst, staat ook de transportsector voor enorme uitdagingen en kansen. In gesprek met Alex van den Brink ontdekken we meer over zijn toekomstplannen met het transportbedrijf St vd Brink. Hoe gaat het bedrijf om met uitdagingen omtrent duurzaamheid en digitalisering? Dit artikel verkent hoe St vd Brink zich voorbereidt om een leidende rol te blijven spelen in transport.

Elektrificatie van het wagenpark
St vd Brink staat bekend als koploper in duurzaam transport. “Als je niet voorop loopt, haak je te laat aan en sla je de plank mis,” aldus Alex van den Brink. Daarom zijn we voortdurend in gesprek met klanten en voertuigleveranciers. Strengere emissienormen en een groeiend bewustzijn van klimaatverandering hebben geleid tot de verwachting dat elektrische vrachtwagens een groot deel van ons wagenpark zullen uitmaken. Ons doel is om samen met een klant en leverancier een business case op te zetten. Momenteel rijden wij met 15 elektrische vrachtwagens. We passen alternatieve brandstoffen toe, zoals Bio-LNG en HVO. Daarnaast onderzoeken we de mogelijkheden van transport via waterstof, met de kanttekening dat we pas instappen als er een geschikt voertuig beschikbaar is.

Overnamestrategie
Om te blijven groeien, hanteert St vd Brink een strategie van zowel autonome groei als overnames. We richten ons op kleine familiebedrijven die moeite hebben met de nieuwe wet- en regelgeving, zoals milieuzones, elektrificatie van voertuigen en CSRD-rapportage. Deze bedrijven doen alles zelf. De directeur doet planning, klantcontact en ontfermt zich over chauffeurs. Van de nieuwe verplichtingen heeft hij of zij geen kaas gegeten en moet er iemand naast gezet worden, dat zien ze niet zitten. Wij vinden het mooi dat we dat soort bedrijven helpen met een overname en zo samen de toekomst tegemoet te gaan.

Reduceren en rapporteren CO2 uitstoot
Duurzaamheid is een cruciale factor in onze sector geworden. Consumenten en bedrijven eisen steeds meer van bedrijven als het gaat om milieuvriendelijkheid en ook de overheid stelt strengere milieuregels in. Vanaf 2026 zijn wij vanuit de overheid verplicht om via CSRD-rapportage over het jaar 2025 rapporteren. Dit betekent dat je per klant rapporteert wat je CO2-uitstoot is. Sinds 2020 hebben wij al een uitgebreid duurzaamheidsprogramma geïmplementeerd met als doel onze CO2-uitstoot in 2025 met 50% te verminderen ten opzichte van 2020. We focussen ons op het gebruik van alternatieve brandstoffen en het minimaliseren van brandstofverbruik.

Automatiseren en data
Om aan de CO2-uitstoot rapportageverplichtingen te voldoen, moet je digitaal klaar zijn met de juiste softwarepakketten. Hier ligt de focus op dit jaar, omdat alles al klaar moet zijn, zodat we in 2025 kunnen rapporteren. We zijn bezig met het opzetten van een datawarehouse voor Power BI. Op basis van de data maken we eigenlijk alles inzichtelijk. Van verzuim tot schades. Dankzij de uitgebreide rapportages, sturen wij op verbeterpunten. Daarnaast is onze ICT afdeling continu bezig om St vd Brink digitaal veiliger te maken en de beveiliging van onze systemen te verhogen.

Hart voor mensen
Onze mensen zijn het belangrijkste onderdeel van ons bedrijf. Als je geen mensen hebt, kun je simpelweg het werk niet meer doen. Iedereen komt mensen tekort. Het is daarom onze taak om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om hier te komen werken. “Het moet wél leuk blijven, zeg ik altijd,” aldus Alex van den Brink. Door je als bedrijf flexibel op te stellen, goed naar elkaar te luisteren, respectvol met elkaar om te gaan en gedurende het jaar leuke dingen te organiseren, kom je al een heel eind. Met deze aanpak blijft St vd Brink zich inzetten voor een duurzame en technologisch geavanceerde toekomst in transport, waarbij innovatie en aandacht voor mensen centraal staan.

Meer informatie? Klik dan hier.

Interessante artikelen

De KNRM innoveert al 200 jaar dankzij donateurs: Van roeiende redders naar duurzame motorreddingboten
Algemeen

De KNRM innoveert al 200 jaar dankzij donateurs: Van roeiende redders naar duurzame motorreddingboten

19 augustus 2025
‘We willen dat iedereen een onvergetelijke SAIL heeft’
Algemeen

‘We willen dat iedereen een onvergetelijke SAIL heeft’

18 augustus 2025
Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit
Financieel

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit

26 juni 2025
Banken onder druk: digitale transformatie geen keuze meer maar noodzaak
Algemeen

Banken onder druk: digitale transformatie geen keuze meer maar noodzaak

26 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zorgeloos de zomer in met slimme tips en betrouwbare oplossingen

27 juni 2025
Dossiers

Hervonden zelfvertrouwen

26 juni 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}