• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zondag 18 mei 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Dit artikel wordt aangeboden door Jaarbeurs

Koninklijke Jaarbeurs: vooruitstrevend in duurzame evenementen

OndernemenBranded Content
3 jun 2024
2 min. leestijd

“Met 2,3 miljoen bezoekers per jaar zijn we het aan onze stand verplicht om meer te doen dan alleen financiële waardes na te streven. We willen een positieve impact hebben op onze omgeving en de mensen die we raken,” zegt Marloes van den Berg, Chief People & Sustainability Officer bij Koninklijke Jaarbeurs. “In 2030 willen wij de meest duurzame en vernieuwende organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa zijn.” Met een focus op duurzame groei en innovatieve oplossingen biedt Jaarbeurs een uitstekende locatie voor organisatoren die duurzaamheid najagen.

“Bij Jaarbeurs streven we naar duurzame evenementen die de wereld een beetje beter maken.”

Een toekomstgerichte visie

Marloes vertelt: “We motiveren onze klanten, bezoekers en medewerkers om duurzamere keuzes te maken. Daarnaast willen wij de duurzaamheidsambities van onze organisatoren aantoonbaar ondersteunen en stimuleren.” Dit streven wordt ondersteund door tal van initiatieven en concrete acties. Jaarbeurs werkt actief aan het verminderen van CO2-uitstoot, het implementeren van circulaire oplossingen en sociale initiatieven. “We werken onder andere samen met Trees for All; voor elk event bij Jaarbeurs planten we een boom ten behoeve van een beter klimaat, meer biodiversiteit en gezondere leefomstandigheden. Daarnaast werken we op congressen samen met Academie Spelderholt, waar jongeren met een verstandelijke beperking een werkplek krijgen in hospitality.”

Innovaties in duurzaamheid

Met aantrekkelijke alternatieven worden klanten en bezoekers gestimuleerd om een duurzame keuzes te maken. “Ons zero-waste beleid is een belangrijk onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie,” zegt Nynke Moorman, Adviseur People & Sustainability bij Jaarbeurs. “We focussen ons op het minimaliseren van afval en het gebruik van herbruikbare en circulaire materialen. Dit geldt voor alles, van beurstapijt tot catering.”

De horeca speelt ook een cruciale rol in de duurzaamheidsambities van Jaarbeurs. “Onze menu’s zijn tussen de 50-90% vegetarisch en we werken zoveel mogelijk met lokale en seizoensgebonden ingrediënten, we koken op maat en maken gebruik van verschillende innovatieve middelen om voedselverspilling te minimaliseren.” Met deze vernieuwende benadering heeft Jaarbeurs in 2022 de internationale UFI Sustainable Development Award gewonnen.

Duurzaamheid in alle markten

Marloes benadrukt dat het cruciaal is om duurzame initiatieven niet alleen binnen de organisatie te bevorderen, maar ook in alle markten waarin Jaarbeurs actief is. “Elk evenement biedt ruimte voor verduurzaming. We bieden ecologische deelnamepakketten, organiseren keynote- en contentprogramma’s gericht op verantwoorde thema’s en reiken awards uit voor de meest duurzame producten en deelnames. Daarnaast ondersteunen we innovatieve en groene oplossingen met speciale proposities.”

Duurzame mobiliteit en materialen

Een ander belangrijk aspect van de duurzaamheidsstrategie van Jaarbeurs is mobiliteit. “Onze locatie direct naast Utrecht Centraal maakt reizen per openbaar vervoer zeer aantrekkelijk,” zegt Nynke. “Dit helpt om de ecologische voetafdruk van onze bezoekers aanzienlijk te verkleinen. Bovendien bieden we duurzame opties voor organisatoren zoals circulaire meubels gemaakt van pet-flessen.”

Samen voor een groene toekomst

Jaarbeurs helpt organisatoren om hun evenementen zo duurzaam mogelijk te maken. “Of je nu een congres, awardshow of vakbeurs organiseert: bij Jaarbeurs vinden we dat duurzaamheid altijd op de agenda hoort te staan.” vertelt Marloes. “Wij bieden ook praktische tips en begeleiding om duurzame evenementen te organiseren, van hergebruik van materialen, advies voor duurzame catering met lokale producten, tot digitale branding en sociale impact. Het draagt allemaal bij aan een positief imago en is ook nog eens goed voor je portemonnee én bewustwording onder jouw deelnemers.”

Maak jouw volgende evenement niet alleen succesvol, maar ook duurzaam. Bezoek de website voor meer informatie over de duurzaamheidsinitiatieven en hoe Jaarbeurs jouw evenementen kunnen ondersteunen.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden? Bezoek de website van Jaarbeurs

Interessante artikelen

Samen helpen we met de ommekeer voor het regenwoud
Duurzaamheid

Samen helpen we met de ommekeer voor het regenwoud

22 april 2025
Allianz Direct biedt verzekeringen met uitgebreide dekking tegen scherpe premie. Makkelijk en snel geregeld.
Financieel

Allianz Direct biedt verzekeringen met uitgebreide dekking tegen scherpe premie. Makkelijk en snel geregeld.

22 april 2025
Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon
Algemeen

Philips OneUp elektrische dweil 2x sneller, 2x schoner, zonder emmer je vloer brandschoon

22 april 2025
Financieel

Bescherm je bedrijf: waarom merkregistratie bij BOIP zo belangrijk is

22 april 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Het voorjaar brengt nieuwe energie
Dossiers

Het voorjaar brengt nieuwe energie

23 april 2025
Zorg & Welzijn
Dossiers

Blijf vitaal: gezondheid, luchtkwaliteit en allergieën onder de loep

28 maart 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}