• Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
zaterdag 5 juli 2025
Podcasts
Logo van Topic Nederland
Volg ons ook via
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Klein formaat logo van Topic Nederland
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
Mobiel logo van Topic Nederland
Back home
  • Publicaties
  • Adverteren
  • Contact
© 2025 Topic Media Agency B.V.
Powered by Bullzeye Media
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers

Vivera gaat voorop in duurzaamheid

DuurzaamheidBranded Content
14 dec 2021
2 min. leestijd

Vleesvervangers, of liever: vleesopvolgers, zijn niet meer weg te denken uit onze supermarkten. Het Nederlandse Vivera, de op twee na grootste producent van plant-based voedselproducten in Europa, timmert stevig aan een duurzame toekomst.

“Vivera heeft al meer dan 30 jaar ervaring in het maken van vleesvervangers. Ver voordat het hip en happening was,” vertelt Vivera-ceo Willem van Weede. “Wij ontwikkelden een waaier aan technologieën om de beste vleesvervangers te maken.”

Smaak

“Als eerste in de wereld brachten wij de plantaardige steak, kroketburger, kipfilet en frikandelburger. En in de nabije toekomst komen daar weer nieuwe producten bij,” vertelt directeur marketing Maarten Vriesendorp. Het succes is gestoeld op drie pijlers: duurzaam, gezond en geen dierenleed. Bínnen het schap geldt nog een belangrijke vierde pijler, die de keuze van de consument voor Vivera mede bepaalt: smaak. Bij onafhankelijke consumententesten komt Vivera telkens als winnaar uit de bus. De plantaardige shoarma werd bekroond met een 9,5 door de Food Award.

Duurzaamheid is een belangrijke focus. De productschaaltjes zijn gemaakt van 100% gerecyclede PET-flessen; met dunner plastic wordt 17% bespaard en alle gekleurde schaaltjes zijn transparant, waardoor ze beter zijn te recyclen. “We proberen meer te doen dan alleen onze bijdrage aan de transitie naar een meer plantaardig menu,” aldus Van Weede. “Met onze plant-based producten leveren we een positieve bijdrage aan duurzaamheid, 20% van de CO2-uitstoot komt voort uit de dierlijke voedselketen.”

B-Corp

Vivera wil binnen nu en twee jaar een B-Corp (Benefit Corporation) worden. Naast zijn businessdoelstellingen wil het bedrijf ook een positieve impact maken op de maatschappij, het milieu en de mens. “Binnen Vivera nemen we iedereen mee in ons duurzaamheidsverhaal. We organiseren presentaties, namen deel aan de Klimaatmars in Den Haag en waren in Glasgow aanwezig met de TAPPC (True Animal Protein Pricing Coalition, red.). We werken ook samen met de Green Protein Alliance en Proveg.”

Voor meer informatie: www.vivera.com

Interessante artikelen

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit
Financieel

Bankieren opnieuw uitvinden: Mambu helpt de financiële sector versneld vooruit

26 juni 2025
Zo laat je je huis ook deze zomer veilig achter
Algemeen

Zo laat je je huis ook deze zomer veilig achter

26 juni 2025
Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?
Financieel

Hoe ga je verstandig om met je vakantiegeld?

26 juni 2025
Wie past er op jouw huis tijdens de zomervakantie?
Algemeen

Wie past er op jouw huis tijdens de zomervakantie?

26 juni 2025

Volg ons

Topic

  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Ondernemen
  • Gezondheid
  • Dossiers
  • Podcasts

Navigatie

  • Publicaties
  • Adverteren
  • Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Contact

Dossiers

Dossiers

Zorgeloos de zomer in met slimme tips en betrouwbare oplossingen

27 juni 2025
Dossiers

Hervonden zelfvertrouwen

26 juni 2025

© 2025 Topic Nederland is onderdeel van Topic Media Agency B.V. — Alle rechten voorbehouden — Privacy-instellingen

Publicaties
  • Voorpagina
  • Algemeen
  • Financieel
  • Duurzaamheid
  • Gezondheid
  • Dossiers
Adverteren | Podcasts | Contact

© 2023 Topic Media Agency B.V. — Powered by Bullzeye Media

Topic Nederland
Cookievoorkeuren
Topic Media Agency B.V. verzamelt met cookies informatie over je apparaat, locatie, browser en surfgedrag. Deze informatie combineren we in één profiel met de data die je zelf deelt op onze sites en apps, zoals wanneer je een account aanmaakt.

We gebruiken deze cookies en dit profiel om het gebruik van onze sites en apps te analyseren, om onze inhoud en marketingberichten voor jou te personaliseren, en om je relevante advertenties te tonen. Onze advertentiepartners gebruiken cookies om je gepersonaliseerde advertenties te tonen, om advertentiemetingen en doelgroepenonderzoek uit te voeren, en om hun diensten te ontwikkelen. Sommige partners kunnen ook je precieze geolocatie gebruiken om advertenties voor jou te selecteren. Dit kan alleen als je hier toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in

Jouw toestemming kun je opnieuw aanpassen via de privacy-instellingen onderaan deze website. Lees meer in ons Privacy- en Cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is aangevraagd, of met als enig doel de overdracht van een communicatie via een elektronisch-communicatienetwerk uit te voeren.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang uitsluitend voor statistische doeleinden. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of over meerdere websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Instellingen
{title} {title} {title}